Nem mondható a hipersportkocsikat gyártó Paganiról, hogy elefántcsonttoronyba zárkózva, csak a milliárdos vevőkkel törődnének. Most az Asetek SimSportsszal léptek együttműködésre, és adták nevüket egy olyan szimulátor-pedálsorhoz, amely szinte teljesen megegyezik a Pagani Huayra R gáz- és fékpedáljával.

Igaz, a számítógépes szimulátorok piacán ez a pedálsor is a legfelsőbb szintet képviseli, mind külsőre, mind a felhasznált anyagok tekintetében a valódi pedálokat modellezi, és elvileg a működésük, a pedálérzet is hasonló, mint az eredeti Pagani Huayra R-ben.

Az Asetek a Paganival együtt dolgozott a RaceHub szoftver testreszabásán, amely szofisztikált, részletes pedálbeállításokat tesz elérhetővé, többek között a gázpedál érzékenységét is külön lehet állítani.

A Pagani is nevét adta ehhez a 700 ezres szimulátorpedálhoz 1

„Nagyon örülünk, hogy az Asetek Pagani szimulátorpedáljai extrém minőségűek,  kiemelkedő dizájnnal és teljesítménnyel rendelkeznek. Ez a termék méltó a Pagani Huayra R által képviselt színvonalhoz” – mondta Horacio Pagani, a Pagani alapítója és vezető tervezője.

A Pagani is nevét adta ehhez a 700 ezres szimulátorpedálhoz 2

Ha a Pagani felől nézzük, akkor gombkért kaphatunk némi halvány betekintést ebbe az illusztris világba, hiszen a megidézett típus ára nagyjából egymilliárd forint. Gyakorlatilag tényleg egy maroknyi ember van a világon, akik hozzájuthattak, és vezethették, így a dán tervezésű és összeszerelésű pedálsor 1680 eurós, 700 ezer forintos ára tényleg jutányosnak tűnik.

A szimulátorpedálok felől viszont ez egy méregdrága, egyedi darab, aminek csak a megjelenése, a márkája dob rengeteget az árán, de nyilván, aki szimulátoros videókban, streamközvetítésekben utazik, az szívesen kápráztatja el a közönségét egy ilyen feltűnő kiegészítővel.

A Pagani is nevét adta ehhez a 700 ezres szimulátorpedálhoz 3

A Pagani Huayra R egy kivételes játékszer versenypályára, ami megidézi az F1 hőskorát. V12-es motorja valódi mestermű, a 200 baros közvetlen befecskendezéssel táplált erőforrás 9000/perc fordulatszámon szabályoz le, 850 LE csúcsteljesítményét 8250/percnél adja le, míg a 750 Nm nyomatéki csúcs 5500 és 8300/perc között végig rendelkezésre áll. 

Ehhez igazodik a többi technikai összetevő is, mivel minden hengertől azonos hosszúságú csövön távoznak a kipufogógázok, a motor ordítása a Forma-1 hőskorát idézi. Épp ezért az autóhoz hangtompítót is mellékelnek, ami könnyen felszerelhető olyan versenypályákon, ahol érvényben van az FIA 110 decibeles zajkorlátozása.