2008-ban csak vakarták a fejüket azok a cipőrajongók, akik nézték a Grammy-díj-átadó gálát, és látták, miben ment fel a színpadra saját díját átvenni a rapperből lett divattervező, Kanye West. A sneaker oldalán a Nike logója volt látható, a cipő nyelvén meg egy piros Y alakú forma. Mint később kiderült, ekkor indult el a Yeezy almárka, ami azóta már az Adidas berkein belül készül.
A prototípus, a Nike Air Yeezy 1 2021-ben 1,8 millió dollárért (770 millió forintért) kelt el egy árverésen, ezzel minden idők legdrágább sportcipőjévé vált. Ebben az ártartományban már nem az elszánt, vastag pénztárcájú cipőrajongók vitézkednek, sokkal inkább befektetők vásárolják ezeket az emléktárgyakat, akiket sok esetben semmilyen pluszérzés nem köt az adott tételhez a haszonszerzés lehetőségén kívül.
Jól mutatja ezt az, hogy 2019 és 2021 között 1-ről 10 milliárd dollárra nőtt a hasonló tárgyak piaca, beleértve a sportolókhoz kapcsolható apróságokat is. Emiatt kerülhetett újra piacra a Yeezy-prototípus is, melyet jelenlegi gazdája egy privát üzlet segítségével szeretne lebonyolítani. Mindez a Christie’s aukciósház erre szakosodott részlegén keresztül történik majd: a sneaker új árát nem is hozták nyilvánosságra, csakis komoly érdeklődőkkel közlik azt.