Aki járt már az Egyesült Államokban, az hazai szemmel bizonyosan furcsának vélte a vízhez való helyi hozzáállást. Náluk a palackozott ásványvizek tetemes része prémiumtermék, ami drágább mint a kóla vagy a sör.
Mert eleve miért innának vizet cukros üdítő helyett? Menőnek kell lennie, és minél jobb az üzenet, annál sikeresebb lehet a termék. Ezt a feltevést bizonyítja a Folyékony Halál (Liquid Death) néven, fémdobozban forgalmazott víz, ami a címkén meg a menő grafikán túl tényleg nem tud semmivel többet, mint bármelyik bubis víz ezen a bolygón.
A víz az Alpok hegyeiből származik (állítólag), a mottója pedig „murder your thirst”, azaz „megöli a szomjadat”.
Emellett környezetbarát (mint minden aludobozos üdítő), mert a fém újrahasznosítható, valamint vannak vicces nevekkel ellátott ízesített verziók, egy 12-es csomag pedig 15 dollárba kerül. Vagyis egy félliteres dobozért elkérnek 533 forintot.
Akárhonnan nézzük, ez tényleg zseniális, aki ennyi pénzért sikeresen árulja a jó öreg vizet, az bármit el tud adni, a neki adott befektetés garantáltan megtérül.
A vállalat vezetője, Mike Cessario zseniálisan kalapozta össze a pénzt erre a projektre, mindig talál újabb befektetőt, aki hozzávág pár millió dollárt. Már a debütálás évében, 2019-ben több mint másfél millió dollárral támogatták meg a hiánypótló kezdeményezést a befektetők.
Azóta ez a tetemes összeg is nevetséges aprónak tűnik, mert nemrég 70 millió dolláros befektetést kapott a cég 10 százalékos tulajdonrészért cserébe. Így a vállalkozás értéke 700 millió dollárra, azaz kb. 300 milliárd forintra nőtt.
Ennyi pénzt poénból nem szórnak ki befektetők, és a Liquid Death növekedése alapján ezúttal sem tesznek rossz lóra. A cég napjaink leggyorsabban növekvő nem alkoholos italbrandje, az idei forgalma 130 millió dollár körül várható.