Több milliárd dolláros üzletág a sneakereké, ahol a legdrágább darabokat nem is igen éri meg az alapján rangsorolni, hogy mennyiért adták őket a boltban. Az igazi értékmérést a viszonteladások adják meg ezeknél a cipőknél: ha a közönségnek tetszik és sikerült őket megfogni, a piacon fel fog menni az elérhető darabok ára.
2022-ben számos sneakert dobtak piacra a gyártók, a prímet abszolút vitték a kollaborációban, azaz két márka összefogásából készült termékek. Egy páros különösen sikeresnek bizonyult, hozzájuk köthető ugyanis az idei öt legdrágább sportcipő is.
Ők a Louis Vuitton és a Nike. Utóbbi szerepét nemigen kell magyarázni, az Air Jordan és Air Force 1 cipők mindenféle együttműködés nélkül is elmennek nagyobb összegekért. A francia márka pedig szintén hívószónak számít, igaz, a divat más területein alkottak eddig többet, így kissé meglepő a jelenléte.
Persze teljesen érthető is, hiszen a páros tett is azért, hogy cipőik kisajátítsák a lista tetejét, hiszen a 2-5. helyen álló sneakerekeket 1220-3450 dollár (463 ezer-1,311 millió forint) közötti áron kezdték el árusítani. Ahogy írtuk, az igazi értékmérő a másodpiaci ár: a legjobb ötbe kerüléshez 1793 dollárra, átszámítva 681 ezer forintra volt szükség.
A legdrágább cipő kicsit kilóg a sorból, ugyanis ezeket a Sotheby’s aukciósházon keresztül adták el. A 200 pár sneaker – melyet a tavaly novemberben elhunyt Virgil Abloh tervezett – majdnem mindegyike 100 ezer dollár feletti áron talált gazdára. A legdrágább példányért (egy 37-es cipőért) 352 800 dollárt (134 millió forintot) fizetett gazdája, a sportcipők átlagára 126 500 dollár (48,1 millió forint).