Azzal, hogy a koronavírus-járvány lecsengett, az emberek már nem voltak bezárva otthonukba és más programot is találtak maguknak a tévézésen kívül. Különösen a Netflixet érintette ez rosszul, a pénzügyi eredmények jelentősen elmaradtak a várakozásoktól.

A streamingszolgáltató több különféle megoldási ötlettel előállt az elmúlt időben, elindították például novemberben az olcsóbb, de reklámokkal tűzdelt és kevesebb filmválasztékkal operáló csomagot. Az újdonság nem volt valami népszerű eddig, így a Wall Street Journal szerint a cégvezetés által választott favorit az lehet, hogy megszüntetik a jelszómegosztást, mint jelenséget. A dolognak persze lehetnek hátulütői: egyrészt nyilván jól jönne a cégnek, ha a becslések szerint nagyjából 100 millió nem fizető felhasználó hirtelen előfizetne, másrészt azonban olyan negatív hullámot indíthat ez a Netflix ellen, ami további előfizetők elvesztését is eredményezheti.

A dolog pikantériája egyébként, hogy maga a szolgáltató néhány éve még azt hirdette, milyen jó dolog is a jelszómegosztás, ez maga a szeretet, ahogy tweetjükben fogalmaztak.