Napjainkban a zenék és előadóik sikerességét már nemcsak az eladott lemezek számával, hanem a youtube-os és egyéb online lejátszások számával mérik. Az egyik legfontosabb felület ebből a szempontból a Spotify, melyet eddig Ed Sheeran uralt a Shape of You-val.

A vöröshajú angolt 2022 végén azonban megfosztották a trónjától: 2023-ba már úgy lépett át a világ, hogy a platform legtöbbet streamelt száma a Blinding Lights lett a The Weekndtől.

A 2019. november 29-én kiadott dalt három év alatt több mint 3,33 milliárdszor indították el, ez volt a fordulópont a hivatalos statisztikák szerint. 2022 utolsó napjaiban felpörögtek mind a Blinding Lights, mint a Shape of You lejátszásai, vélhetően rengeteg év végi buliban szóltak ezek a slágerek.

A mérleg nyelvét Szilveszter napja billentette át: míg Ed Sheeran szerzeményét „csak” 1 millió 32 ezerszer indították el, addig a kanadai előadó dala 1 millió 950 ezerszer csendült fel.