1984-ben meghökkentette a közönséget az új Ferrari típus, a Testarossa. Elődjeinél merészebb, szögletesebb, lapos és széles formájával magára vont minden tekintetet. A formatervért a Pininfarina stúdió egy csoportja felelt, de leginkább Emanuele Nicosia és a dizájnért felelős főnök, Leonardo Fioravanti, aki több más Ferrarit is tervezett.

Egy legendás autó külső tükre asztali dekorációként is megállja a helyét 1

A forma legjellegzetesebb elemét a 12 hengeres motor levegőéhsége szülte: az oldalsó vízszintesen rácsozott légbeömlőket akkoriban sajtreszelőnek, tojásszeletelőnek hívták. Mindenki erre emlékszik, de az első években a külső tükör is legalább ennyire kilógott a sorból.

Egy legendás autó külső tükre asztali dekorációként is megállja a helyét 2

A korai Testarossák ugyanis csak a vezetőoldalon kaptak egy magasan, az A oszlopra szerelt tükröt, mivel a tervezők félreértelmeztek egy korabeli jogszabályt. Később korrigálták a dolgot, és két normál tükröt kapott a típus. 

Ezeknek a Monospecchio elnevezésű példányoknak viszont megvan a maguk vonzereje, aminek a képeken látható asztali dísz állít emléket. Az egyedi darabra a Bonhams árverésén licitálnak majd február 2-án, a várható árat pedig 580-900 ezer forint körül adták meg a szervezők. 

Egy legendás autó külső tükre asztali dekorációként is megállja a helyét 3