Ugyan már a múlté a Valentin-nap, önmagában is különleges, ahogyan a Mazda japán importőre megünnepelte a jeles alkalmat. Felkerésére ugyanis egy tokiói cukrászmester, Haszegava Kenta csokoládéból megformálta a negyedik generációs MX-5-öt, annak számos alkatrészével együtt.
Amellett, hogy szinte tökéletesre sikerült a Mazda MX-5 csokoládéváltozata, a legparányibb alkatrészeken is látszik, hogy precíz, aprólékos munka eredménye. Haszegava ugyanis nemcsak a népszerű típus legkézenfekvőbb részeinek látott neki: az üléseken és a kerekeken kívül többek között a műszerfalat (a műszercsoportokkal együtt), az ablaktörlőket, a felfüggesztést és a kipufogórendszert is megalkotta.
Lássuk, mit alkotott az ügyes kezű cukrászmester! A képre kattintva galéria nyílik:
Az eredményt látva sajnálatos, hogy a japán részleg csokoládés kezdeményezése csupán egyszeri, promóciós célú alkalomnak bizonyult, mert a visszajelzések alapján lenne rá igény, amiket meghallgatva a Mazda egy, eddig betöltetlen piaci résre csaphatna le.
Talán mondani sem kell, mekkora kultusz lengi körbe az MX-5-öst. Története 1989 óta tart: a könnyű, kétüléses kis sportautó azonban évek alatt világhírnévre tett szert. Annyira, hogy 2000-ben a Guinness-rekordok közé is bekerült, miután a legnagyobb számban eladott kétüléses sportautóvá vált, összesen 531 ezer darabbal. 2016-ra másodjára is Guinness-rekorder lett: akkorra az egymilliós küszöböt lépte át a típus.
A fürge, hátsókerék-hajtású MX-5 bő 30 éves létezése során ritkán változott igazán nagyot, elvégre még csak a negyedik generációját tapossa, azt is már 2015 óta. Összesen háromféle, 1,5, illetve 2,0 literes soros négyhengeres motorral érhető el az MX-5 ND: a leggyengébb változat 131, míg a legerősebb motor 184 lóerőt ad le. Tekintve, hogy csupán 1-1,1 tonnát nyom, ez elég ahhoz, hogy 6,5-8,3 másodperc alatt elérje a 100 km/órás tempót, a végsebessége pedig 200-220 km/óra.
Hasonlóan profi munkát tükröz az a versenyautó, amihez több mint 22 kiló csokoládét használtak fel – itt olvashatsz róla részletesen: