Jól mutatja, mekkora az átjárás egyes iparágak között, hogy számos esetben még az autógyártás és a divat világa is összefog, így készült már használt gumiabroncsból motorosdzseki, valamint légzsákból különböző táskák és kabátok, ráadásul idehaza.
A Hyundainál évek óta pörög a Re:Style-kampány, melynek keretében ugyancsak újrahasznosított autóipari hulladékokból, többek között kerekekből, biztonsági övekből, lámpákból és ablaktörlőkből gyártanak egyedi divatcikkeket. A dél-koreai márka programjában az idén a neves divattervező, Jeremy Scott felel majd a couture-ökért. Egy kiállításon már be is mutatták Scott első ruhakölteményeit, melyeket elektromos autókból kiselejtezett, illetve elhalt anyagokból alkottak meg.
Nézd meg képeken a divattervezőt és kollekcióját:
Valószínű, hogy az autórajongók számára kissé megfoghatatlan az a játékos, vagány, szeszélyes, a merészség határán táncoló irány, amit Scott képvisel, de a személyében egyáltalán nem egy nímand tucattervezőről van szó, elvégre olyan hírességeket, celebeket is öltöztetett már divattervezői pályafutása során, mint Rihanna, Lady Gaga vagy Madonna.
Scott „autóhulladék-kollekciójáról” a Re:Style koreai kiállításának megnyitóján rántották le a leplet, összehangolva az elektromos Hyundai Kona legújabb változatának globális bemutatójával.
A Re:Style-kampány korábbi éveiben a Hyundai olyan tervezőket vonultatott fel, mint Maria Cornejo, aki használt autóülések anyagát használta a ruháihoz, de a márka a londoni Selfridges áruház hat tervezőjével, valamint a párizsi L’Eclaireurrel és a szöuli Boontheshoppal is működött már együtt.
Korábban a Hyundai Magyarországon a márkakereskedések zászlóiból készített vászonszatyrokat, így azok lecserélésükkor második életet kezdhettek.