Valóságos ereklyének számít a motorsport-történelemben a Porsche 917, amivel a stuttgarti márka az 1960-as évek végén rukkolt elő. A középmotoros, hátsókerék-hajtású technika szinte a kezdetektől fogva állta a sarat a hosszútávú- és sportautóversenyek világában, különösen onnantól, hogy megkapta a nagyobb, 5,0 literes és soros 12 hengeres motort. Rövidesen domináns típussá nőtte ki magát: 1970-ben és 1971-ben olyan viadalokon bizonyult győztes autónak a 917, mint a Le Mans-i 24 órás, a daytonai 24 órás, valamint a monzai vagy a spái 1000 km-es.
40-nél is kevesebb készült a prototípusból, egy replika esetében viszont nem kifejezés, hogy különleges lett az eredmény, egyenesen műalkotásról beszélhetünk ez esetben. A sok helyen legendásnak számító, világoskék alapú Gulf-fényezésű karosszériában a michigani Slot Mods of Detroit egy versenypálya-terepasztalt rejtett el. Hossza közel 4 méter, míg a szélessége 1,8 méter – a pálya vonalvezetése pedig egy az egyben megegyezik azzal, ami az 1971-ben bemutatott, Le Mans című filmben látható.
Nézzük meg, milyen az, ha egy Porschéből művészet lesz:
Fából készült alapvetően a makett, az egyes pályafelületeket, táblákat, de még a nézőket is kézzel festették. Tovább fokozzák az élethű benyomást a pálya mentén telepített világítás mellett a korlátok és a lelátók, az egész rendszert egy 120 V-os áramforrás táplálja árammal. Többek között két kontroller és 19, korabeli dizájnnal felvértezett versenyautó tartozik a pályához, a repertoár olyan ikonikus modellekből áll, mint a Ford GT40 vagy éppen a Porsche 917, utóbbi ráadásul többféle változatban.
Jelen sorok írásakor már 87 ezer dollárnál, azaz közel 30,5 millió forintnál tart a licit a Bring A Trailer oldalán, amiből még három nap van hátra.
Más kérdés, hogy egy igazi 917-es hangja zene a fülnek: