Közel fél évszázad csend után az utóbbi években, nem kis részben az üzleti jellegű űrprogramok elindulásának köszönhetően, újra téma és cél lett égi kísérőnk. A következő néhány évben számtalan misszió célozza a Holdat, a koronát természetesen a NASA teheti majd fel az Artemis emberes leszállásával 2025-ben.

Mások közben mobil atomreaktort, holdra szánt szervereket fejlesztenek, a leginkább autóiról ismert Hyundai Motor Group pedig több dél-koreai kutatóintézettel összefogva autonóm holdjáró fejlesztésébe kezdett.

Az önjáró, többcélú, nagyjából 70 kg-os rover mozgásért felelős, alsó részét adja majd a Hyundai, tetejére különböző tudományos eszközök kerülhetnek majd. A mozgáshoz szükséges energiát napelemekkel gyűjti majd be.

A Hyundai friss bejelentése alapján most kezdődött meg a holdjáró prototípusának építése, ez a szakasz 2024-ben zárulhat, a végső, kilövésre, holdra szállásra alkalmas változat elkészülését 2027-re tervezik, amelyet aztán a Hold déli sarkának közelébe szeretnének eljuttatni, hogy ott vizsgálja az égitest felszínét.

A Hyundaihoz képest „a szomszédan”, Japánban is folyik holdjáró fejlesztése, igaz, a japán űrügynökség, a JAXA járgánya jóval nagyobb, komolyabb, emberes szerkezet lesz. Annak alapvető szerkezetét a Toyota fejleszti, tavaly ősszel pedig a Honda is csatlakozott a projekthez, ők az üzemanyagcellás technológiájukat adják. A Lunar Cruisert 2029-es bevetésre szánják.