A svájci IWC Schaffhausen közel két évtizede a Mercedes AMG órapartnere, ahogy a Forma-1-ben is ott vannak karóráik Lewis Hamilton, Toto Wolff és a többi fontosabb csapattag csuklóin.

A luxusóragyártó ugyanakkor saját jogon is bír motorsportos pedigrével, 2018 óta létezik az IWC Racing-csapat, mely a sirályszányas 1955 Mercedes-Benz 300 SL Gullwinget küldi pályára veteránfutamokon olyan pilóták kezei között, mint David Coulthard és Karl Wendlinger.

6 millióba kerül, egy hétig jár ez az óra 1

Fotó: IWC Schaffhausen/Richard Wilson

Utóbbi ihlette a márka egyik legismertebb modellje, a Big Pilot’s legújabb kiadását, az IWC Racing Worksöt. A legtöbb autós, autósportos karóra valamilyen kronográf, ez viszont egyszerű hárommutatós darab, dátumos és járástartalékot jelző komplikációval.

Az IWC-től megszokottan méretes, csészealjnyi 46,2 mm-es tokban tükröződésmentes zafírüveg és a mélykék, „sunburst” számlap alatt IWC 52110 automata szerkezete ketyeg, mely elképesztő, 168 órás, azaz 7 napos járástartalékot kínál (kb. 40-80 óra a megszokott) – tehát jó ideig nem kell a hagyma alakú koronához nyúlnunk. Újdonság az eddigi Big Pilot’s-oknál megszokott 60 m-es (6 bar) vízállóság 100 m-esre (10 bar) emelkedése.

Kattints a képre, galéria nyílik!

6 millióba kerül, egy hétig jár ez az óra 2

A tok hatalmas, de könnyű, ugyanis acél helyett titánból készül, tömege így 45%-kal kisebb, mint ha acélból lenne, az ízlésesen gravírozott hátlapon az IWC Racing-logón és a „kötelező” specifikációkon túl a sorozatszám is szerepel – hiszen 500 darabos limitált szériáról beszélünk.

A márkanév, a korlátozott darabszám persze az árat is magasra helyezi, a Big Pilot’s IWC Racing Works darabjáért 16 ezer eurót, azaz szinte pontosan 6 millió Ft-ot kell fizetnie annak, aki ezt megengedheti magának.

6 millióba kerül, egy hétig jár ez az óra 14

Fotó: IWC Schaffhausen/Mathieu Bonnevie