A tervek szerint 2025-ben kerül állományba a Boeing új generációs, széles törzsű, hosszútávú utasszállító modellje, a 777X első példányai, a Lufthansa Technik pedig már meg is álmodta, milyen lehet a 777-9 változat luxuskivitelű kiadása.

A repülőgép-karbantartással, -felújítással, -testreszabással foglalkozó cég a 777-X flexibilitását kihasználva a 300 négyzetméteres alapterületen luxusszállodák beltereit idéző koncepcióval állt elő, melybe – vélhetően a potenciális megrendelők ízlését kiszolgálva – közel-keleti ízt vitt.

A különböző sejkek, emírek és kíséretük utaztatásához ideális kialakítás lényege, hogy míg a hátsó szekcióba hagyományos ülések kerülnek – a bemutatott terven két tucat, de nyilván a megrendelő igénye szerint – a kíséret, kiszolgáló személyzet számára, előrébb már hat kis hálókabin is akad.

Kattints a képre, galéria nyílik!

Arab milliárdosoknak terveztek repülő lakosztályt 1

A törzs közepében egy tágas, konferenciaterem/étkező található, ahol a legfontosabb vendégeit fogadhatja a repülő gazdája, innen egy kis bár-lounge nyílik. Még előrébb egy magánlakosztály helyezkedik el. Ez egy tágas nappaliból – melynek fényviszonyait a hazai időzónához lehet igazítani – és egy minden igényt kielégítő, fejedelmi hálószobából áll.

Egy alapkivitelű, 426 fő szállítására alkalmas Boeing 777-9 alapára 442 millió dollár (154 milliárd Ft), a Lufthansa Technik koncepciója szerinti átépítés árát egyelőre nem közölték. Vadonatúj modellről lévén szó, átalakítás nélkül, az alapoktól épülhetne a belső, de gyanítjuk, hogy így is többe kerül majd, mint hagyományos ülések százaival megtölteni a teret. Persze a célközönségnek futja ilyesmire.

Arab milliárdosoknak terveztek repülő lakosztályt 15

Alaprajz – az orrtól hátrafelé: privát fürdőszoba, hálószoba, nappali/dolgozószoba, bár, tárgyaló/étkező, hálókabinok, hagyományos utastér (Kép: Lufthansa Technik)