A közúti szállítmányozásban világszerte gondot jelent a sofőrhiány, ami már középtávon is súlyos logisztikai problémákhoz, közvetetten mindenféle termék drágulásához vezet.
Van, ahol távsofőröket képeznek, mások pedig egész új módját találták a potenciális kamionosok megtalálásának: a videójátékok világához fordultak, számolt be Gizmondo az SCS Software blogposztja alapján.
Sokaknak talán meglepő, de vannak, akik nagy teherautókat – repülőket, hajókat – terelgetnek órákon keresztül a versenyzős, lövöldözős stb. játékokhoz képest meglehetősen monoton ritmusban, és ha már vannak a zsánernek rajongói, akik affinitást éreznek az ilyen vezetés iránt, talán igazi sofőrként is megállják a helyüket. (A rakományok biztonságos és időre való célba juttatása is komoly munka, de talán könnyebb az átmenet, mint ha valaki gamerből valódi terrorelhárító kommandóssá, F1-es pilótává vagy hasonlóvá szeretne lenni.)
Az USA-beli Schneider National ezen elgondolás alapján helyeztette el álláshirdetéseit az American Truck Simulator játékban, a virtuális környezet nagy reklámtábláira, óriásplakátjaira – online, az ún. dinamikus hirdetőtáblák segítségével ez könnyedén megy.
A játékfejlesztő SCS Software közlése szerint egyelőre tesztüzemről van szó, a játékosok visszajelzéseitől függ, marad, fejlődik-e tovább ez a feature. Arról nem tudni, a hirdetések mennyire hatékonyak, mennyien jelentkeztek munkára a Schneidernél.
Érdekesség, hogy a kamionok terén nem először kapcsolódik össze a valós élet a számítógépes játékkal: két évvel ezelőtt, a koronavírus-járvány idején a Renault az Euro Truck Simulator 2-ben mutatta be új T-modelljét: