Bár az elmúlt pár évben az autóiparban is hódít a flat design, azaz a logók, emblémák minimalista, egyszerű vonalas, monokróm megjelenítése, azért a legutóbbi időkig megszoktuk a különböző márkák eltérő, karaktert adó jelzéseit.

Voltak, vannak persze jobban és rosszabbul sikerültek, egy brit autókereskedő- és lízinghálózat, a Vanarama most azt kereste, melyek a legfelismerhetőbbek, a legeltéveszthetetlenebbek.

Ehhez 1000 fő körében végeztek felmérést, melynek keretében 10 márka eredeti, valamint két, kis mértékben megváltoztatott, torzított – színek, arányok, betűtípusok – logóit mutatták meg a résztvevőknek, akiknek azonosítaniuk kellett, melyik a valódi.

Ezt az autólogót nem lehet eltéveszteni – vagy mégis? 1

Kép: Vanarama

A legjobb eredményt a BMW hozta, a bajor kék-fehér, stilizált propelleres körénél a válaszadók 50%-a volt képes kiszúrni az igazit, pedig ahogy a grafikán is látható, nem színezték pirosra vagy alakították szögletessé a „hamis” logókat…

A második helyre (40%-nyi helyes válasz) a Mercedes-Benz csillagos emblémája, a harmadikra (39%) a Toyota logója került – mindkét esetben a tipográfia volt árulkodó. Úgy tűnik, a Hyundai 2003 óta használt H-ját is eléggé megszokta már az emberek szeme, 35% tudta azonosítani a megfelelő irányba dőlő keretes betűt.

A felmérés résztvevőinek a Nissan adta fel a legjobban a leckét, kevesebb mint negyedük tudta azonosítani a valós logót, de a Ford kék ováljában látható cirkalmas betűk is megnehezítették a helyes válaszadást. (A táblákon nem szerelnek, de a Volkswagennel és a Volvóval jött ki a 10 márka, azok az 5. és 6. helyen zártak.)

Ezt az autólogót nem lehet eltéveszteni – vagy mégis? 2

Kép: Vanarama

A fentiekből úgy tűnik, hogy az egyszerűség nem csodaszer – a Nissanénál nemigen lehet szimplább megoldással előállni, ugye –, de erre nemrégiben rámutatott a Kia logójának modernizálása is, a három betű összecsúsztatása után sokan rácsodálkoztak az új autómárkára, a KN-re…