Kaliforniában hamarosan indul a monterey-i autóhét, az év egyik legrangosabb, legszínesebb ilyen jellegű rendezvénye, ahol kiállításokon, motorsport-bemutatókon, szépségversenyen és árveréseken vehetnek részt a négykerekűek rajongói.
Most az árverések egy-két érdekes darabját mutatjuk meg, kalapács alá kerülnek ugyanis gyerekekre szabott csodák is.
Az egyik ilyen az 1987–92 között gyártott, mára legendává nemesedett Ferrari F40 kicsinyített replikája. Bár az F-Racer Junior csak 2,6 méter hosszú és 1,6 méter széles, első pillantásra pont olyan, mint az eredeti. A belső – bár tisztességes – azért elmarad az igazitól, ahogy nyilván a teljesítmény is, a plexi alatt dolgozó 270 köbcentis kis motor 56 km/órás csúcssebességet biztosít. A lassulásról négy, hidraulikus tárcsafék gondoskodik, az útfekvésért hidraulikus lengéscsillapítók felelnek. A tető eltávolítható, odabent két gyermek vagy igen kis termetű felnőtt élvezheti az utazást a textilborítású kagylóülésekben.
Az F-Racer Junior leütési árát előzetesen 30-40 ezer dollár (10-14 millió Ft) közé becsülik az RM Sotheby’s szakértői.
Kattints a képre, galéria nyílik!
Szintén ilyen árra számítanak az 1977-es szezonban Niki Lauda által használt Ferrari 312T2 kicsinyített másánál is. Az apró versenyjárgányt még akkor, az 1970-es évek végén építette az Italycar műhely, a gyerek-F1-esnél acél csővázra került az üvegszálas kasztni, az első és hátsó szárny alumínium.
A nagyjából feles méretű Lauda-autót egy egyhengeres, 60 köbcentis kétütemű erőforrás hajtja, melyhez 2 előre- és 1 hátrameneti fokozatot nyújtó sebességváltó kapcsolódik. A menetteljesítményekről nincs adat, de nyilvánvalóan nem is az a lényeg, hanem a látvány, ami viszont közel tökéletes. Az autón ott vannak a korabeli szponzori logók, a fülképben MOMO kormányt tekergethet a „pilóta”. Egyetlen dolog hiányzik, a Ferrari lovacskás emblémája, mert ahogy az F40-es replika, a mini-F1-es sem rendelkezik maranellói jóváhagyással.
Kattints a képre, galéria nyílik!
Nem úgy a The Little Car Company Baby Bugatti II-ese, amely a kis híján 100 éve, 1924-ben bemutatott Type 35-öst idézi, és amely a gyártó engedélyével készül.
Az annak idején a versenypályákat uraló járgány modern másolata az eredeti méretének háromnegyede, részleteiben viszont szinte tökéletes mása, elkészítéséhez egy valódi Type 35-ös 3D-s szkenjét vették alapul. A 2,76 m hosszú, 1 méter széles Baby Bugatti II-n a márka EB-logóját is viselő aranyozott hűtőrács, az eredetivel egyező, alumínium műszerfal, sőt az eredeti geometriát másoló felfüggesztés található, szinte minden stimmel, csak a hajtás modern.
A szénszálas motorháztető – az egész kasztni abból készült – alatt 10 kW-os (13,4 LE) elektromotor dolgozik, mely 2,8 kWh-s akkupakkból nyeri az energiát. A kis Bugatti csúcssebessége 68 km/óra.
A Vitesse kivitelű Baby Bugatti II-t a Gooding & Company árverezi el szombaton, a leütési árat 100-120 ezer dollár (35-42,5 millió Ft) közé jósolják.
Kattints a képre, galéria nyílik!