Az 1906-ban útjára indított Targa Florio a világ egyik legrégebbi autóversenye volt, az annak idején Szicília hegyi útjain zajló hosszútávú futam 1955 és 1973 között a sportkocsi-világbajnokság része is volt (mielőtt 1977 után nem rendezték meg többet).
Az utolsó FIA által szankcionált versenyen, 1973-ban ugyan komolyabb esélyesnek számított az Alfa Romeo T33 vagy a Ferrari 312 PB, ám míg ezek és mások balesetek, műszaki hibák miatt kiestek, a lassabb, de megbízhatóbb „sötét ló”, a Porsche 911 Carrera RSR vagy más néven R6 győzni tudott, nem kis részben Gijs van Lennep és Herbert Müller pilóták teljesítményének köszönhetően. (Nyitóképünkön Müller repeszt a futamon.)
A fél évszázaddal ezelőtti diadal előtti kiváló tisztelgés ez az érdekes autós dekor, mely a legendás versenyautó kasztnielemeinek és felnijeinek másolatát makettépítős elrendezésben mutatja.

Fotó: Collecting Cars
Az életnagyságú, üvegszálas műanyagból készült alkatrészreplikák a versenyautó eredeti, martinis fényezését kapták meg, a 3,5 méter széles és 2,4 méter magas keret rozsdamentes acélból készült, ráadásul moduláris, így át is rendezhető.
A bármilyen garázs, autórajongói nappali díszének kiváló Porsche-dekort a Collecting Cars kínálja eladásra online aukción, a ma este záruló árverésen pillanatnyilag 8100 font, bő 3,6 millió forint a legmagasabb licit.

Fotó: Collecting Cars