Július elején írtunk a Vezessen arról, hogy a Porsche és az osztrák Frauscher hajóépítő közös projekten dolgozik, melybe a stuttgarti autógyártó a villanyos Macan SUV hajtását, a hajós cég a vízi know-how-t adja.

Akkor még csak grafikát láthattunk a Frauscher x Porsche 850 Fantom Airről, ám a háttérben gőzerővel dolgoztak a megvalósításon, így nemrégiben már az igazi hajót is vízbe bocsátották az olaszországi Garda-tavon.

A Frauscher 9 személyes kabinos Fantom Air modelljén alapuló, de belső égésű motoros helyett a Macanban alkalmazott Premium Platform Electric (PPE) rendszerét – 400 kW/536 LE teljesítmény, 100 kWh-s akkucsomag – alkalmazó eFantom Air 44 km/órás (22 csomó) utazó-, 85 km/órás (46 csomó) csúcssebességet kínál, utóbbival 60 perc, vegyes használatban 3 órányi üzemre képes.

A PPE 800 V-os feszültségének köszönhetően a hajó akkucsomagja egyenáramon 250 kW-tal is tölthető, váltóárammal 11 kW-tal nyeli az elektronokat, és bár háztartási hálózatra is lehet kötni, az nem ajánlott, mert egy örökkévalóságig tarthat.

Kattints a képre, galéria nyílik!

Vízre küldték a 220 milliós villany-Porschét 2

Míg az alapokat a Frauscher már létező hajója adta, azért a porschés vonal a hajtáson túl is jelen van: az eFantom Airt a stuttgarti gyártó autóiból ismerős, emblémás kormánykerékkel lehet irányítani, az indítógomb a bal oldalra került, a fedélzeten pedig az autókban alkalmazottakhoz hasonló sportülésekben lehet helyet foglalni.

A teszteket követően indul a szériagyártás, 2024 első felében szállítják majd ki az első kiadás 25 példányát, ezek darabjáért 561 700 eurót – mai árfolyamon 217 millió forint – kérnek.