Lewis Hamilton még egyszeres világbajnokként, 2013-ban vásárolt magának egy Bombardier CL-600-as magánrepülőgépet 20 millió fontért (akkori árfolyamon 6,8, ma 8,8 milliárd Ft) mellyel „celebkorszakában” repkedett a futamok helyszíneire, valamint – többnyire USA-beli – zenész-, színész és egyéb sztárbarátaihoz. Az angol versenyző 2018-ban adta el a gépet, amikor ráébredt, hogy szeretne példát mutatni, ennek keretében pedig szénlábnyomát is csökkentenie kell.

Míg Hamilton immár nem éget kerozint hektoszámra, F1-es bajnoki utódja, a 2021 óta zsinórban harmadik címét is bezsebelő Red Bull-os Max Verstappen nagyon is.

A 26 éves holland még 2020-ban vásárolta meg a Virgin-vezér milliárdos Richard Branson korábbi repülőjét, a fentihez hasonló értékű Dassault Falcon 900EX-et pedig előszeretettel használja is.

Legalábbis ha hihetünk a sportelemző-podcaster Joe Pomplianónak, aki nemrég azt közölte, hogy a nyilvános repülési adatok alapján Verstappen gépe múlt héten, a Las Vegas-i és a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj között szűk 24 órán belül 14 484 km-t tett meg.

A repülő Las Vegasból indult el, a keleti parti Main államban szállt le tankolni, ahonnan az Atlanti-óceánt átszelve a holland fővárosban, Amszterdamban landolt, majd onnan Abu-dzabiba ment tovább.

A három kontinenst érintő út még az amúgy komoly kis magánjetnek sem semmi, hiszen teljes hatótávja 8340 km – ezért is kellett „bokszkiállást” beiktatni. A típus nagyjából 1000 liter kerozint éget el óránként, ami repülőgépes szinten nem rossz, de környezettudatos szemmel nem a legkedvezőbb – a magánrepülők egy személy szállítása esetén 10-20-szoros környezetterhelést jelentenek, mint a nagy jetek.

Sokak szemében elképesztő luxus az ilyesmi, a háromszoros F1-bajnok azonban régi vágású/maradi – ahogy tetszik –, nem foglalkozik a károsanyag-kibocsátással, az elektromobilitással.

„Igen, szeretem a benzint – szabad ilyet mondani? Az otthoni kis villanymopedemet is bírom, de autóba benzin való” – mondta még 2019-ben egy interjúban.