Eddie Jordan joggal nevezhető a Forma-1 egyik legendájának: az alsóbb kategóriákban való építkezés után 1991-ben indított csapatot az F1-ben, sokak szerint minden idők egyik legszebb autójával, melyben annak idején ő adott bemutatkozási lehetőséget a sportág történetének egyik legnagyobb alakjaként számon tartott Michael Schumachernek is.
A Jordan-csapat a kilencvenes években nem egyszer teljesített erején felül, 1999-ben, a szintén ikonikussá vált sárga festésű autóival a kis, független, bulis, szabad szelleméről ismert alakulat még az egyéni világbajnoki címért is harcban állt. (Nyitóképünkön 1999-ben, a bajnokság 3. helyén záró Heinz-Harald Frentzennel.)
Az ír üzletember 2005-ben szállt ki az F1-ből, azóta szakkommentátorként tevékenykedik, emellett mostanra az e-biciklis üzletbe is beszállt.
Jordan a brit D&D elektromobilitási startuppal fogott össze, ők építették meg az általa tervezett városi villanybringákat. A Jordan-széria két modellből áll, a különbsége az alumíniumváz kialakítása jelenti, az egyik átlépős, a másik mély, hagyományosabb kifejezéssel férfi és női típusú.
Közös azonban a jordanes sárga szín és a logó, valamint a hajtás: a 250 wattos agymotor 45 Nm-es nyomatékkal bír, 25 km/óráig nyújt rásegítést. A motort egy 460 W-os akkumulátor látja el energiával, 65-95 km-s hatótávot biztosítva. Az akkumulátor állapotát és az alapvető menetadatokat LED kijelző mutatja.
A 24 kilós bringa 8 sebességes Shimano váltót, nagy fényerejű LED-lámpákat kap, ahogy a támasztó és a sárvédők is alaptartozékok.
Kattints a képre, galéria nyílik!
A korlátozott kiadáső Jordan-villanybringák darabja 2995 font, azaz 1,37 millió Ft, a bevételek egy részét az egykori F1-csapattulajdonos kedvenc jótékony szervezete, a fiatal hajléktalanokat támogató Amber Foundation kapja.