A Ferrari az utcai Ferrari 296 GTB „visszaversenyesített” változataként 2022 nyarán mutatta be a 296 GT3-ast, a modellt, melyből a V6-os motor mellől kikerült a hibrid komponens, és valódi versenyautóként a rövidebb és hosszabb futamokra alkalmas gépet faragtak belőle.
A hajtásról önmagában gondoskodó, a jobb súlypont érdekében még mélyebbre, előrébb beépített 2,9 literes, V6-os, turbós benzinmotor, valamint a versenyzéshez fejlesztett hatfokozatú váltó és alumínium futómű mellett a brutális aerodinamikai csomag különbözteti meg a 296 GT3-ast a közúti változattól.
Valódi versenyautóról lévén szó, nincs pontos ár, de egy-egy 296 GT3 valahol 215-240 millió forint között mozog, ám a napokban elérhetővé vált egy 6 milliós változat is.
A magas minőségű autómodelleket immár közel négy évtizede (1985) készítő Amalgam a Ferrari áldásával, sőt együttműködésével elkészítette a saját verzióját az autóból. A karácsony előtt leleplezett modellhez Maranellóból kapták a CAD-rajzokat, a színkódokat és az anyagspecifikációkat, így a cég magyarországi és kínai műhelyeiben a lehető leghűbben sikerült 1:8-as méretarányban újraalkotni a 296 GT3-ast.
Az 57 centiméter hosszú modell külseje és beltere is pontosan másolja az eredetit, önálló képen, viszonyítási pontok nélkül első pillantásra megkülönböztethetetlen az Amalgam Ferrarija az igazitól.
Kattints a képre, galéria nyílik!
A modell mindössze 199 darabos limitált szériában készül, minden egyes példány mintegy 3000 munkaórát kíván a szakemberektől. Az árazása is ennek megfelelő: a Rosso Corsáért vörös versenyfestéssel bő 18 ezer dollárt (6,25 M Ft) kérnek, míg egyedi igény esetén még vastagabban fog a ceruza, 23 500 dollárról, azaz 8,1 millió forintról beszélünk.