Hogy fellendítse a „technológiai know-how-ját”, szó szerint új vizekre evez a Ferrari. Bár az elmúlt időszakban arról szólt a fáma, hogy luxusjachttal bővítheti a kínálatát – ezzel egy új piacra beszállva –, a héten bejelentettek, hogy vitorlás világversenyeken fog részt venni a jövőben az olasz márka, amiről a Reuters számolt be.

Csapatvezetőként kulcsszerepet vállal az egyelőre körvonalazódó projektben Giovanni Soldini vitorlásversenyző. Épp a hét elején jelentették be, hogy az 57 éves olasz 11 év után szakított a Maseratival, és mintegy 30 évnyi tapasztalattal szerződött a Ferrarihoz. „Nagyon örülök, hogy belevághatok ebbe az új kalandba a Ferrarival. Egy fontos, élvonalbeli projekten dolgozunk, ami elképesztő technológiai potenciállal bír” – idézi Soldini szavait a bejelentés kapcsán a hírügynökség.

Noha a Ferrari vitorlás versenyhajójáról eddig lényegében semmi nem derült ki, még az sem, hogy mikorra készülhet el, illetve mekkora beruházást jelent, John Elkann, a Ferrari elnöke elmondta, a cél az, hogy a fenntarthatóságra fókuszálva kifejlesszék a legmodernebb technológiákat.

„Izgalmas utazásra készülünk, kibővítjük a versenyszellemünket” – nyilatkozta Elkann. „Ezzel az új kihívással, amit innovációs képességünk és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségünk ösztönöz, túllépünk a mostani határainkon.”

A Ferrari gyakorlatilag a kezdetektől fogva meghatározó szerepet tölt be a (szárazföldi) versenysportban: 1950 óta megszakítás nélkül jelen van a Forma-1-ben, tavaly pedig az endurance-világbajnokság (WEC) megújult csúcskategóriájába is visszatért, ráadásul első nekifutásra megnyerve a Le Mans-i 24 órást.

Mindenesetre az F1-es csapatoktól egyáltalán nem áll távol a vitorlázás – ezt néhány múltbéli példa is jól szemlélteti, melyek szerint

  • a Red Bull vezető tervezője, Adrian Newey nagyjából egy évtizeddel ezelőtt Ben Ainslie brit olimpikonnal állt össze az Amerika-kupában,
  • a Mercedes technikai igazgatója, James Allison – a gárda társtulajdonosával, az Ineosszal karöltve – egy másik Amerika-kupa-programban volt érintett,
  • míg az Aston Martin teljesítménytechnológiai részlegét vezető ex-mclarenes csapatfőnök, Martin Whitmarsh korábban szintén Ainslie-vel dolgozott együtt.