A Ferrari mellett kétségkívül a Lamborghini a legismertebb és legvágyottabb olasz sportkocsimárka, a Sant’Agata Bolognese-i gyártó régebbi modelljei legendák, az újak pedig a korszerű műszaki tartalmat ötvözik az a névhez kapcsolódó szenvedéllyel.

A Lamborghini aktuálisan legfrissebb modellje, a Revuelto tavaly tavasszal mutatkozott be. Az Aventador utódja plug-in hibrid, 835 lóerős V12-es dolgozik benne középen, amelyet villanymotor egészít ki, a rendszerteljesítmény 886 LE. 2,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, csúcssebessége pedig valahol 350 km/óra felett van. Ára 220 millió Ft körüli összegnél kezdődik.

Van azonban alternatíva: már 5,5 millióból is lehet Revueltónk, igaz, ehhez le kell mondanunk a száguldásról, nyolcadakkora méretben legfeljebb a polcra, vitrinbe tehetjük…

Kattints a képre, galéria nyílik!

5,5 milliós Lamborghinit készítettek 1

Az erre szakosodott Amalgam Collection a héten mutatta be két új, a gyártóval teljes együttműködésben, a vonatkozó tervrajzok, paraméterek felhasználásával készített Lamborghinijét – az egyik a már említett Revuelto, ennek 1:8-as méretarányú változatáért 12 185 fontot, azaz 5,5 millió forintot kérnek.

A másik újdonság az 1974-ben bemutatott legenda, az egyik első ék alakú, felfelé nyíló ajtajú sorozatgyártású sportkocsi, a Countach LP400-as makettje. Az annak idején forradalminak számító – kezdetben 3,9, majd 4,8, végül 5,2 literes motorral szerelt bikás fenevad óriási népszerűségnek örvendett, egészen 1990-ig, közel 2000 példányt adtak el belőle.

Az Amalgam-féle Countach sárga és piros változatban – fekete vagy barna belsővel – kapható, természetesen a megszokott, legapróbb részletekig kidolgozott formában. Ez a nyolcad-Lambo még a Revueltónál is drágább: az árcímkén 14 835 font, azaz 6,7 millió Ft szerepel.

Kattints a képre, galéria nyílik!

5,5 milliós Lamborghinit készítettek 11

A Countach már megvásárolható, az év folyamán később érkező Revuelto előrendelhető – mindkét modell korlátozott, 199 darabos szériában készül.