A leginkább szállodaláncként ismert Four Seasons nem csak statikus szállásokat kínál, a globális óriás a Marc-Henry Cruise Holdingsszal és az iparágban komoly szereplő olasz hajóépítővel, a Fincantierivel közösen immár luxushajós utakat is szervez.
Az együttműködést még tavaly ősszel jelentették be, idén március végén pedig az első útvonalakat is közzétették – 2026-tól a Földközi- és a Karib-tenger 10 különböző szigetére indulnak a fejedelmi kényelmet kínáló hajók.
Az összesen több mint 30 országot, 130 úti célt érintő utakat a – gazdag – utasok igényeit szem előtt tartva rugalmasan, a helyi viszonyokra tekintettel, a helyszínek erényeit kidomborítva tervezik meg a Four Seasons Yachtsnál.
A hétéjszakás karibi körúton Saint Barthélemyt, Nevist, a Grenadine-szigeteket, St. Luciát, Barbadost, Martinique-ot, Guadeloupét, Curaçaót és Arubát látogatják majd meg, míg a Földközi-tengeren Horvátország, Montenegro, Törökország, Görögország, különböző görög szigetek, Olaszország, Spanyolország és Gibraltár szerepel a menetrendben
A hajókon svéd tervezőiroda által megálmodott „egyszerű, de elegáns” lakosztályok várják majd az utasokat, ráadásul bőséges térrel – a Four Seasons Yachts állítása szerint 50%-kal nagyobb terület jut majd nekik, mint bármelyik konkurensnél.
A panorámaablakok, privát teraszok alapnak tekintehetők, de ezeken a hajókon különleges, az eltolható falak alkalmazásának köszönhetően vízszintesen és függőlegesen is bővíthető vagy elválasztható moduláris lakosztályok választhatók, így a pároktól a nagyobb családokig, társaságokig bárki megtalálhatja majd a számítását.
A legnagyobb lakosztályok akár 927 négyzetméteresek is lehetnek, három hálószobával, beltéri és kültéri étkezővel, két külön nappalival, saját kis medencével, kültéri zuhannyal.
A hajókon természetesen lesz közös étterem, wellnesrészleg, nagy – 19 méter hosszú! – úszómedence is. A hajókon a vendégek és a személyzet aránya 1:1 lesz, így mindenki kiemelt figyelemben részesül majd.
Kattints a képre, galéria nyílik!
Nem beszéltünk még a jegyárról, pedig az a legmeghökkentőbb. No nem maga a 330 ezer dolláros (bő 118 millió Ft) összeg, hiszen egy ilyen luxusútnál, a legdrágább lakosztály esetében nem is várnánk mást, hanem az, hogy ezért a pénzért a vendégek a szálláson és a fedélzet egyéb, már említett szolgáltatásain túl mindössze reggelire, kávéra és ásványvízre számíthatnak, azaz a 8-9 napos úton a további étkezésekért külön kell fizetniük.