A SafeCross okoszebra egy mozgásirány-érzékelő szenzorokkal, az út két szélén elhelyezett érzékelőkkel és útburkolatba helyezett aktív LED-prizmákkal ellátott rendszer, mely segítségével biztonságosabbá válnak a jelzőlámpa nélküli gyalogátkelőhelyek.

A rendszer lényege, hogy a precíz érzékelőivel már a kijelölt gyalogátkelőhelyre lépés előtt érzékeli a gyalogos mozgását és működésbe hozza az útburkolatba telepített, nagy fényerejű LED-prizmákat, melyek villogó jelzéssel hívják fel a sofőrök figyelmét a balesetveszélyes helyzetekre, és segítik azok elkerülését. A SafeCross okoszebra ezen kívül tartalmaz az úttest két oldalán elhelyezett kiemelt világítást, melynek segítségével sötétedés után jobban láthatóvá válik a gyalogátkelőhely és környezete.

Terjed a megoldás, amely megállítja a magyar autósokat a zebránál 1

Sokan nem tudják, de az autóvezető látótere a sebesség növekedésével egyre szűkül: a sofőr még 50 km/órás sebességnél is a gyalogátkelő teljes szélességének csak 60%-át, a középső részét látja élesen. Az okoszebrák esetében a vezető látóterének fókuszában felvillanó LED-fények hívják fel a figyelmet a perifériás látómezőből lelépő gyalogosra. Statisztikák szerint az autóvezetők megállási hajlandósága nagyságrendekkel – mérések szerint 55%-ról 76%-ra – növekszik azoknál a gyalogátkelőhelyeknél, ahol már üzemelnek ilyen közlekedésbiztonsági rendszerek.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy az évek során a több tucat önkormányzaton kívül olyan kiemelt partnereink lettek, mint a Generali a Biztonságért Alapítvány, akikkel több mint 60 gyalogátkelőhelyet tettünk biztonságosabbá” – mondta Pearl Eran, a Pearl Enterprises Kft. alapító-ügyvezető igazgatója, a rendszer feltalálója, a Molt, a Lego Manufacturing Kft.-t, a Hoya Magyarország Zrt.-t is ügyfeleik között említette.

Terjed a megoldás, amely megállítja a magyar autósokat a zebránál 3