A kilencvenes évek elején a Volkswagen-csoportba való bekerülés óta a Škoda Auto elképesztő pályát futott be, a keleti blokk amúgy is legjobb gyártójának számító márka világszerte a megfizethetőbb minőség szinonimájává vált.
Az üzemekből kigördült négykerekűek mellett ehhez a Škoda sajátos megközelítése is kellett: az autók okos, praktikus kiegészítőket kaptak, a cseh szakemberek pedig akár más területekre is elkalandozhattak.
Nemrég írtunk a 3D-s nyomtatóval akár otthon is megalkotható parányi Škodákról, most pedig egy teljesen más területen mozgó termékről adhatunk hírt.
A Škoda hazai, csehországi üzemeiben ugyanis új, saját márkás kávét vezetett be: a frissítő ital alapanyagát ráadásul teljesen fenntartható forrásból szerzik be.
A Curiosity Fuel (kíváncsiság-üzemanyag) névre hallgató kávét az egyenlítői esőerdők megvédését célul kitűző Rainforest Alliance irányelveinek megfelelően termesztik, ráadásul a kávébabok amúgy hulladékká váló héja is hasznosul, azzal közvetetten akár a Škoda vásárlói is találkoznak a Kodiaq és az Octavia bizonyos bőrkárpitjainak színezőanyagaként – hasonlóan ahhoz, ahogy a Superb egyes bőrkárpitjait az olívaolaj-préselés melléktermékeinek felhasználásával kezelik.
Első körben a Mlada Boleslav-i központba és a további csehországi üzemekbe szállítják a Bezděčín városában egy családi cég által pörkölt kávét, idén nyárra az összes hazai üzem igényét – évi mintegy 25 tonnát – a Curiosity Fuel elégíti ki.