Hétfőn a B csoport utolsó két mérkőzését játsszák a labdarúgó-Európa-bajnokságon, Düsseldorfban Albánia és Spanyolország, Lipcsében Horvátország és Olaszország csap össze 21 órai kezdettel.
EURO 2024-es autós párbajunk újabb részében az utóbbi két csapat, pontosabban azok egy-egy tagja küzd meg autós kártyás stílusban.
Horvátország – Luka Modrić
A horvát csapat veteránja a 38 éves zadari középpályás, hiszen már 2006-ban is a válogatott tagja volt, az az évi vb-n szerepelt, első Eb-je a 2008-as volt. Klubszinten abban az évben igazolt el otthonról, Angliába, a Tottenham Hotspurhöz, 2012 óta pedig állandó tagja a Real Madridnak, egyebek mellett négy La Liga- és hat Bajnokok Ligája-győzelem részese volt.
A horvát játékos természetesen szépen is keresett karrierje során, igaz, autóinak többsége szponzori darab volt: az évek alatt volt négy különböző Audi Q7-ese, egy Audi Q8 50 TDI quattrója, szerzett magának egy Bentley Continental GT-t, miután pedig tavaly a BMW lett a Real új partnere, Modrić is egy bajor modellt, konkrétan egy BMW iX M60-ast vezet.
Olaszország – Nicolò Barella
A 27 éves, a nemzetközi összecsapásokon kívül az Inter Milannál játszó középpályás korábbi járgányairól nemigen van információ, ám az 55-szörös válogatott olasz néhány éve szerzett egy Volvo XC90-est, amivel bátran indítható a párbajban.
BMW iX M60 | Volvo XC90 | |
Erőforrás | két villanymotor | 2 literes, soros négyhengeres, turbós, benzines plug-in hibrid |
Teljesítmény | 455 kW (619 LE) | 299 kW (407 LE) |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 3,8 mp | 5,6 mp |
Végsebesség | 250 km/h | 230 km/h |
Fogyasztás (WLTP) | 21,8 kWh | 2,1 l |
Nem kérdés, hogy az autók versenyét a sokkal modernebb, sokkal erősebb BMW nyeri, az amúgy szintén kiváló, de eredetileg 2015-ös, utoljára 2019-ben frissítést kapott svéd SUV itt nem rúg labdába. Vajon a pályán is ez lesz a helyzet, vagy a címvédő olaszok felszívják magukat?
Az EURO 2024-es autós párbaj korábbi részeit itt találod!