Bár a Dacia egyesült királyságbeli importőre rendelte az autós utazási szokásokat – különös tekintettel a pakolásra – vizsgáló felmérést, a válaszokat pedig britek adták, gyanítjuk, hogy alapvetően ránk, magyarokra is nagyjából állnak az eredmények.
Ahogy a kutatásból kiderült, az autóval víkendezni, nyaralni indulók közel negyedének (24%) okoz nehézséget a csomagok bepakolása, 20% pedig arról számolt be, hogy helyhiány miatt kellett már otthon hagyni valamit. A válaszadók 12%-a azt mondta, hogy az ilyen utak legstresszesebb része a pakolás, és hajszál híján egyötöd elismerte, hogy tört már ki családi veszekedés, amiért valami véletlenül otthon maradt.
A fentiek alapján nem meglepő, hogy közel 31% mondta azt, hogy büszkélkedett már egy-egy sikeres pakolás után, 21% számára pedig az a tanulság, hogy tetőcsomagtartót kell beszerezni.
A Dacia ottani képviselete az eredményeket látva úgy döntött, „szakember” segítségét kéri, az Egyesül Királyság Tetris-bajnokát, Dan Vuongot (DanV) kérték meg, hogy adjon tanácsokat a pakoláshoz. Alább a fő tippjei:
Légy szervezett! – „Ahogy a Tetrisben, a pakolásnál is kulcsfontosságú, a minták felismerése, az alakok figyelembe vétele, azaz a méretek és fajták szerinti kategorizálás. Így tudni fogjuk, hova kerüljenek a fürdőruhák, a nasik, a legfontosabb dolgok, hogy a legpontosabban illeszkedjenek.”
Legyen minden kompakt! – „A Tetrisben a lyukak hagyása később visszaüt, és így van ez a pakolásnál is. A rugalmas tárgyakat nyomjuk össze, hogy a lehető legkisebb helyet foglalják. A méret minimalizálásával több dolog kerülhet a kisebb helyekre, nem maradnak rések.”
Csomagolj keveset! – „A Tetrisben korlátozott a tér, a túltöltéssel vége a játéknak. A pakolásnál is kerüljük a felesleges csomagokat, például a kabátokat. Koncentráljunk a nyáron legszükségesebb dolgokra, mint a rövidnadrágok, szandálok, így lesz könnyű és kezelhető a poggyász.”
„A tetrisezéssel szerzett tapasztalataimat felhasználva adtam néhány tanácsot a csomagtartó legstresszmentesebb bepakolásához a nyaralásra. Persze minden a csomagtartó méretével kezdődik, a Dacia pedig híres arról, hogy nem spórol ezen a téren, szóval velük eleve könnyebb helyzetben van az ember” – jegyezte meg DanV. Naná, mi mást mondott volna?