A Renault idén dobta piacra klasszikus családi autója, a Scenic alapjaitól modernizált változatát, az Év Autójának is megválasztott Scenic E-Techet.

Az általunk is jó autónak talált modell erényeit a francia gyártó most – legalábbis Londonban – pimasz reklámmal hirdeti, méghozzá a Tesla kárára.

A Publicis London ügynökség által kiötlött geg lényege, hogy a London egyik forgalmas villanyautós töltőpontjánál kihelyezett digitális tábla a teslásoknak beszólogatós üzeneteket villant fel.

Alapesetben a táblán a modell képe felett a brit AutoExpressből származó idézet áll, miszerint „Az új Renault Scenic mind árban, mind hatótávban alázza a Tesla Model Y-t”, ám ha a reaktív reklámfelület Tesla közeledését érzékeli, olyan szövegeket villant fel, hogy „Ez ciki!”, „Másban azért még jók lehettek!” valamint az Elon Musk nevével és a long, azaz hosszú szóval játszó, a Scenic nagyobb hatótávjára utaló „Elonger”.

A hátsókerék-hajtású Renault Scenic E-Tech Long Range a 87 kWh-s akkupakkjával WLTP szerinti 610 km-es hatótávot kínál, ami 77 km-rel haladja meg az összkerekes Tesla Model Y Long Range, és 155-tel a hátsókerekes, belépő Model Y-ét, de még a hátsókerekes Long Range-nek is ad egy 10-est.

Tegyük azért hozzá, hogy bár a poén elmés, azt természetesen kihagyták a reklámból, hogy a kisebb, 60 kWh-s akkuval a Scenic E-tech „csak” 418 km-t tud, ami már 37 km-rel alulmúlja az Model Y alapkivitelének hatótávját.

A Model Y alapkivitele (455 km-s hatótávval) 17 894 000 Ft-tól indul, a Long Range (533 km) kezdő listaára 3 millióval magasabb. A Scenic E-tech listán 18 499 000 forintnál kezdődik, ám a nagyobb hatótávú változat félmillióval olcsóbb a kipécézett Teslánál, azaz 20 389 000 Ft.