Míg hazánkba csak idén júniusban tért vissza, ráadásul nem is teljesen az eredeti koncepciója szerint üzemel az Uber, hazájában, az Amerikai Egyesült Államokban virágzik a magánautósok alkuképes taxis szolgáltatására épülő biznisz. Az USA-ban a köznyelvben már nem is „taxit”, hanem „ubert” hívnak.

Az Államokban jelenleg mintegy 1,5 millió – világszerte összesen 5,4 millió – sofőr uberezik, ám könnyen lehet, hogy a technikai fejlődés a közeljövőben – legalábbis egy részüket – kiszorítja a piacról, az Uber ugyanis együttműködésre lépett a General Motorshoz tartozó robottaxi-szolgáltatóval, a Cruise-szal.

A két cég „több évre szóló stratégiai partnersége” keretében a robotaxik is megjelennek majd az Uber alkalmazásában 2025-ben. A részletek – köztük az árazás – még nem ismertek, a Gizmondónak a Cruise szóvivője annyit árult el, hogy a jövő évtől az Arizona állambeli Phoenixben vagy a texasi Dallasban vagy Houstonban indulhat elsőként a közös szolgáltatás.

Az Uber nem először próbálkozik vezető nélküli autók bevezetésével: már 2017-ben megállapodást kötöttek a Volvóval egy ilyen projektre, de az végül nem valósult meg, 2022-ben pedig Las Vegasban küldtek az utcákra önvezető autókat, azokban viszont még sofőr is ült.

A teljesen autonóm autók közúti, különösen városi forgalomban való működtetése továbbra is komoly kihívás, a Cruise járgányai az elmúlt pár évben San Franciscóban jó néhányszor okoztak dugót, balesetet, egy tavaly őszi gyalogosgázolást követően Kalifornia államban fel is függesztették a cég működési engedélyét. A Cruise végül idén júniusban indította újra tevékenységét a fentebb már említett három nagyvárosban.