Az 1973-as szezonra kifejlesztett Porsche 911 Carrera RSR 2.8 diadallal kezdi pályafutását, 1972 végén megnyeri a Korzika-ralit, 1973 februárjában győzelmet arat a Daytonai 24 órás futamon, majd 3,0 literes motorral (310 LE, 270 km/óra végsebesség) és átépített futóművel szerelve a prototípusok géposztályában próbál szerencsét. Májusban harmadik helyezést ér el a Targa Florión, júniusban ismét az eredeti, 2,8 literes motorral szerelve a Le Mans-i 24 órás GT-osztályában versenyez. A rendkívül sokoldalú konstrukció egy ideig még tesztjárműként szolgál további fejlesztésekhez, majd visszafestik a Targa Florio futamon használt harci színeire, és nyugdíjazzák a gyári múzeumban.

Ez az olasz Porsche garantáltan felgyorsít 1

A Porsche motorsporttörténetének ezt a szupernováját választotta egy korlátozott darabszámban elérhető eszpresszógép esztétikai kiindulási pontjául az olasz La Marzocco kávégép-specialista.

Ahogy az ötven évvel ezelőtti példakép, a különleges kivitelű Linea Micra is kétféle színben választható: az egyik a fenti, múzeumi fényképeken is látható szürke (Slate Grey Neo) kivitel, a másik az olasz Martini Racing istálló ikonikus sötétkék-világoskék-piros sávozása.

Ez az olasz Porsche garantáltan felgyorsít 2

Nem random módra jött létre az együttműködés: az 1927-ben alapított La Marzoccót a kávégépipar nagy innovátoraként tartják számon, a cég a mai napig kitart a kézi összeszerelés mellett, háztartási és vendéglátóipari eszpresszógépek mellett őrlőket és egyéb kiegészítőket is kínálnak, meglehetősen borsos áron.

A stílusosan 911 példányban elérhető eszpresszógép gőzölő és forróvíz-karjait a Porsche üzemmódválasztó kapcsolójának mintájára alakították ki, a csepegtetőtálca és a csészemelegítő színvilágát a Touring csomagos Porsche 911 GT3 ihlette, a portafilter karja és a forgókarok eloxált alumíniumból készültek, a csavarok feketék.

Ez az olasz Porsche garantáltan felgyorsít 16

Bármi, ami a Porsche nevét viseli, automatikusan nagyobb piaci értéket képvisel, és ez így igaz ebben az esetben is: míg az akár okostelefonos alkalmazásból is vezérelhető La Marzocco Linea Micra mezei kiviteleinek belépőára nettó 2800 euró, azaz 1,1 millió forint, a Porsche-központokban és online áruházban, valamint a Porsche Design lerakataiban rendelhető limitált szériáért legalább 4950 eurót, azaz jelenlegi árfolyamon kétmillió forintot kell kifizetni. Ha teljes élményre vágyunk, stílusában igazodó őrlőt, valamint eszpresszó- és cappuccinocsészéket is vásárolhatunk.

Ez az olasz Porsche garantáltan felgyorsít 17