Ismét nagyon titkos Év Autójás eseményre szólt a meghívó, ezúttal a Fordtól. Semmit nem árultak el a bemutatandó autóról, csak annyit, hogy a márka számára sorsfordító jelentőségű. Na, gondoltam, ez jó, megint egy bemutató, amiről csak azt tudom írni, hogy ott voltam (hogy villogtassam fontosságomat), de semmi többet. Majd mégis másképp fordultak az események?
Hétfőn délelőtt indultunk Surányi Péter kollégámmal, az Év autója zsűri másik hazai tagjával a tett helyszínére, Berlinbe. Az átszállás miatt röpke ötórás időbefektetéssel oda is értünk, készen arra, hogy részt vegyünk az esti díszvacsorán.
Egy asztalnál kapunk helyet a Ford formatervező csapatának két prominens személyiségével, J. Mays-jel, és Moray Callummal. Ők is titokzatoskodtak, mint holmi összeesküvők, a másnapi bemutatóról tőlük sem tudtunk meg többet annál, amit előzetesen a tudomásunkra hoztak: valami csodát fogunk látni.
ÉV Autója zsűritagunk szakmai blogja
Gajdán Miklós, társlapunk, az autóMAGAZIN szerzője a Car of the Year, vagyis az Év Autója szervezet két magyar tagjának egyike. Egy ötvennyolcad részben ő dönti el évről évre, hogy melyik kocsi lesz az Év Autója.
Életrajza ide kattintva olvasható!
Nem csoda, hogy az autógyártók tenyerükön hordozzák. Elviszik prototípusokat vezetni, hipermodern gyárakat nézni, nem egyszer hónapokkal a premier előtt már odaadják neki legújabb modelljük kulcsát.
Az autós újságírókból álló nemzetközi bizottság magyar tagja a Vezess.hu-n osztja meg élményeit a magyar netezőkkel még szigorúan titkos autókról, új technikákról, utazásairól, autós kalandjairól.
Így azután elbeszélgettünk minden féléről, például arról, hogy úgy látjuk, vannak feltörekvő márkák, amelyek próbálják másolni a formai megoldásaikat, mire azt válaszolták, hogy azért más elsőnek lenni, és más kullogni valaki nyomában.
Másnap délelőtt kisbuszokkal átvitték a társaságot a sajtótájékoztatóra, aminek egy kimustrált állomás adott helyszínt és hátteret. A ruhatárban épp a táskámat adtam le, amikor rám köszönt valaki ékes magyar nyelven – és nem Péter volt. Hanem Balogh Bence az Origótól, s mellette ott állt még Papp Tibi a Totalcartól, és Tóth Zoli az Autó Motor, illetve az AutoBild képviseletében. Nem mondom, hogy nem lepődtem meg, hiszen úgy tudtuk, egy kizárólagosan Év Autójás eseményre szól a meghívó. (Ami az előző esti vacsorát tekintve igaz is volt.)
Elkövetkezett a sajtótájékoztató, fél óra alatt mindent elmeséltek a sokat titkolt csodáról, a Ford Evos Conceptről, ami magán hordja mindazokat a design megoldásokat, ami meghatározza a jövő Fordjainak megjelenését. Szó, ami szó nekem bejött a tanulmány, már csak azért is, mert egy olyan márka és egy olyan típus jellegzetességeit fedeztem fel benne, ami mindig is tetszett nekem. Az a márka az Aston Martin, a típus pedig a Ford Mustang.
Be kell vallanom, meglepődtem, amikor a kupénak látszó autónak nemcsak két ajtaja nyílt ki, és az is felfelé, hanem a hátsó oldalpanelek is felemelkedtek, és ezáltal kiderült, hogy a kétajtósnak látszó karosszéria valójában négyajtós. A kupészerű forma nem volt számomra meglepetés, mert azt már tudtuk, és az autóMAGAZIN szeptemberi számában meg is írtuk, hogy a következő Ford Mondeo is csatlakozik a kupéformájú négyajtósok táborához, amelynek már most is tagja például az Opel Insignia, de még inkább a VW Passat CC.
Persze az új Mondeo ajtajai nem felfelé nyílnak majd (garázstetők is vannak a rideg valóságban), hanem teljesen hagyományos módon. Kár, jó lenne, ha a jövő Fordjai valóban valahogy így néznének ki.
Szóval van, hogy így járunk. Sikerült másfél napot eltöltenünk egy érdemben félórás, még csak nem is exkluzív eseménnyel. Néha ilyen lapok is bekerülnek az autós újságírók paklijába. De az Evos legalább tényleg szép?