Elölről mit sem változott az i30 attól, hogy kombi lett. A finoman lejtő tetővonal miatt még ebből a nézetből sem ordít róla, hogy kombi
Elölről mit sem változott az i30 attól, hogy kombi lett. A finoman lejtő tetővonal miatt még ebből a nézetből sem ordít róla, hogy kombi
Fotó megosztása:
Na innen már nem tagadhatja le az i30 wagon, kicsoda-micsoda is valójában. Nagyobb kofferjával 18 centivel hosszabb a kombi az ötajtósnál, a berakható csomagok térfogata emiatt 380-ról 528 literre nőtt, ami azért elég becsületes méret (az Octavia kombi nagyobb a 605 literével, de például a Golf kombi 505 l, a Focus kombi 490 l, az Astra kombi 500 l)
Na innen már nem tagadhatja le az i30 wagon, kicsoda-micsoda is valójában. Nagyobb kofferjával 18 centivel hosszabb a kombi az ötajtósnál, a berakható csomagok térfogata emiatt 380-ról 528 literre nőtt, ami azért elég becsületes méret (az Octavia kombi nagyobb a 605 literével, de például a Golf kombi 505 l, a Focus kombi 490 l, az Astra kombi 500 l)
Fotó megosztása:
természetesen belül sem változott semmi, a minőség éppolyan jó, mint az ötajtósban. Hátul viszont sokkal, majdnem négy centivel nagyobb, 1005 mm a fejtér. Ezt a méretet nem egy középkategóriás típus is megirigyelhetné
természetesen belül sem változott semmi, a minőség éppolyan jó, mint az ötajtósban. Hátul viszont sokkal, majdnem négy centivel nagyobb, 1005 mm a fejtér. Ezt a méretet nem egy középkategóriás típus is megirigyelhetné
Fotó megosztása:
A padló alatt rekesz, az alatt javítókészlet fekszik. Ezzel a beállítással teljesen sík padlót kapunk, ha az ülőpárnák felhajtása után előrehajtjuk a háttámlákat. Az elérhető teljes térfogat 1642 liter. Kicsit rontja a jó minőségről alkotott összképet, hogy az ötödik ajtó alatt, ahol nem látszik, nem fényezettek a lemezek
A padló alatt rekesz, az alatt javítókészlet fekszik. Ezzel a beállítással teljesen sík padlót kapunk, ha az ülőpárnák felhajtása után előrehajtjuk a háttámlákat. Az elérhető teljes térfogat 1642 liter. Kicsit rontja a jó minőségről alkotott összképet, hogy az ötödik ajtó alatt, ahol nem látszik, nem fényezettek a lemezek
Fotó megosztása:
Ez a kisebb teljesítményű, 110 lóerős 1,6 literes dízel. Legnagyobb nyomatéka csak 1900/perces fordulatnál jelentkezik, ráadásul hosszú váltót is kapott, ezért csak magasabb fordulatról húz, mint a dízelek általában, viszont nagyon takarékos: hivatalos átlaga 3,7 l 100 kilométerenként
Ez a kisebb teljesítményű, 110 lóerős 1,6 literes dízel. Legnagyobb nyomatéka csak 1900/perces fordulatnál jelentkezik, ráadásul hosszú váltót is kapott, ezért csak magasabb fordulatról húz, mint a dízelek általában, viszont nagyon takarékos: hivatalos átlaga 3,7 l 100 kilométerenként
Fotó megosztása:
Már a koreaiak is tudnak két színű, részben krómozott felnit, persze az új divatnak megfelelően, műanyagbetétes megoldással. A gumi 225/45 R 17-es
Már a koreaiak is tudnak két színű, részben krómozott felnit, persze az új divatnak megfelelően, műanyagbetétes megoldással. A gumi 225/45 R 17-es
Fotó megosztása:
Brutálisan jól néz ki a Veloster Turbo. Tettek is érte, más a lökhárító, van küszöbspojler, amitől hosszabb is szélesebb is a Turbo, mint a szívó egyhatos
Brutálisan jól néz ki a Veloster Turbo. Tettek is érte, más a lökhárító, van küszöbspojler, amitől hosszabb is szélesebb is a Turbo, mint a szívó egyhatos
Fotó megosztása:
Hátul sem semmi! Azért ez a diffúzor nagyot dob a Turbó hátulján. Lehet, hogy ideje elkezdeni gondolkodni a koreai design átértékelésén? (Szerintem igen, bár tudni kell, hogy a Hyundai Európában, az Egyesült Államokban, sőt Japánban is tart fenn tervezőirodát.)
Hátul sem semmi! Azért ez a diffúzor nagyot dob a Turbó hátulján. Lehet, hogy ideje elkezdeni gondolkodni a koreai design átértékelésén? (Szerintem igen, bár tudni kell, hogy a Hyundai Európában, az Egyesült Államokban, sőt Japánban is tart fenn tervezőirodát.)
Fotó megosztása:
Naná, hogy a Veloster Turbo is betétes kereket kapott, az abroncs mérete 215/40 R 18-as. Feszesebb a futómű, mint a szívó egyhatosé, de még így sem az igazi. Jobb lenne, ha a csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztést olyan több lengőkarosra cserélték volna, mint amilyen az i30-asé is
Naná, hogy a Veloster Turbo is betétes kereket kapott, az abroncs mérete 215/40 R 18-as. Feszesebb a futómű, mint a szívó egyhatosé, de még így sem az igazi. Jobb lenne, ha a csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztést olyan több lengőkarosra cserélték volna, mint amilyen az i30-asé is
Fotó megosztása:
Jók a formák belül is, mennek a Veloster külsejéhez, és az összerakás is példaértékű. Jó belekapaszkodni a bőrrel borított, varrott kormányba is, viszont egy kis puhaság elfért volna mondjuk legalább a műszerfal utasok felé eső részén. A váltó pontos, a két végállás között 2,78-at forduló kormány viszont lehetne kommunikatívabb is
Jók a formák belül is, mennek a Veloster külsejéhez, és az összerakás is példaértékű. Jó belekapaszkodni a bőrrel borított, varrott kormányba is, viszont egy kis puhaság elfért volna mondjuk legalább a műszerfal utasok felé eső részén. A váltó pontos, a két végállás között 2,78-at forduló kormány viszont lehetne kommunikatívabb is
Fotó megosztása:
Egy ilyen sportos autóba kötelező az alumíniumborítású kormány. Könnyebb pontosan adagolni a gázt a padlón ágyazott gázpedállal
Egy ilyen sportos autóba kötelező az alumíniumborítású kormány. Könnyebb pontosan adagolni a gázt a padlón ágyazott gázpedállal
Fotó megosztása:
Nem egybe támlás az ülés, mint egy raliautóban, vagy az új A-osztályos Mercedesben, mégis tökéletesen tart. Az elektromos állítás és a bőrkárpit nyilván feláras, a színes betét kék vagy piros lehet
Nem egybe támlás az ülés, mint egy raliautóban, vagy az új A-osztályos Mercedesben, mégis tökéletesen tart. Az elektromos állítás és a bőrkárpit nyilván feláras, a színes betét kék vagy piros lehet
Fotó megosztása:
Maradt a jobboldalon két ajtós, baloldalon egy nagy ajtós ajtókiosztás. A jobboldali hátsó ajtón keresztül bepréselve magát két átlagos magasságú utas elfogadható méretű helyet talál magának
Maradt a jobboldalon két ajtós, baloldalon egy nagy ajtós ajtókiosztás. A jobboldali hátsó ajtón keresztül bepréselve magát két átlagos magasságú utas elfogadható méretű helyet talál magának
Fotó megosztása:
Turbót kapott az 1,6 literes közvetlen befecskendezéses benzinmotor, amitől teljesítménye 140-ről 196 lóerőre nőtt. De csak az európai változaté, az amerikai ennél erősebb, 204 lóerős. Csakhogy Európában azt tartották fontosnak, hogy kisebb fordulaton jelentkezzen a nyomatékcsúcs. A 265 Nm-t így 1750 helyett már 1500/percnél leadja a motor
Turbót kapott az 1,6 literes közvetlen befecskendezéses benzinmotor, amitől teljesítménye 140-ről 196 lóerőre nőtt. De csak az európai változaté, az amerikai ennél erősebb, 204 lóerős. Csakhogy Európában azt tartották fontosnak, hogy kisebb fordulaton jelentkezzen a nyomatékcsúcs. A 265 Nm-t így 1750 helyett már 1500/percnél leadja a motor
Fotó megosztása:
Ez az új Santa Fe, egyelőre előszériás kivitelben, amit a fényszórómosó eltérő színe is mutat. A formaterven abszolút tetten érhető az i30-ra és az i40-re is jellemző formai irányzat. Megvan a hatszög alakú hűtőrács is, ami kicsit tolakodó ezzel a sok krómmal
Ez az új Santa Fe, egyelőre előszériás kivitelben, amit a fényszórómosó eltérő színe is mutat. A formaterven abszolút tetten érhető az i30-ra és az i40-re is jellemző formai irányzat. Megvan a hatszög alakú hűtőrács is, ami kicsit tolakodó ezzel a sok krómmal
Fotó megosztása:
Nem annyira drabálisnak, hanem szabadidő-autó voltához képest már-már karcsúnak tűnik az új Santa Fe. És ez nem optikai csalódás, az új generáció ugyanis kicsit hosszabb, viszont 11 és fél centivel alacsonyabb, mint a régi. Később lesz belőle nyújtott tengelytávú, hétüléses kivitel is
Nem annyira drabálisnak, hanem szabadidő-autó voltához képest már-már karcsúnak tűnik az új Santa Fe. És ez nem optikai csalódás, az új generáció ugyanis kicsit hosszabb, viszont 11 és fél centivel alacsonyabb, mint a régi. Később lesz belőle nyújtott tengelytávú, hétüléses kivitel is
Fotó megosztása:
A Hyundai szeretné magáról elhinni és elhitetni, hogy prémium márka, azonban a minőség még korántsem olyan, mint egy Mercedesben, vagy pláne egy Audiban. Ennek ellenére sok a puha tapintású műanyag, az összeszerelés pedig hibátlan. Okosan helyezték el a középső szellőzőket, így minden kezelőfelület feljebb lehet anélkül, hogy konzolt kellett volna építeni a műszerfal tetejére
A Hyundai szeretné magáról elhinni és elhitetni, hogy prémium márka, azonban a minőség még korántsem olyan, mint egy Mercedesben, vagy pláne egy Audiban. Ennek ellenére sok a puha tapintású műanyag, az összeszerelés pedig hibátlan. Okosan helyezték el a középső szellőzőket, így minden kezelőfelület feljebb lehet anélkül, hogy konzolt kellett volna építeni a műszerfal tetejére
Fotó megosztása:
Újabban a Hyundai minden típusába ilyen, vagy ehhez kísértetiesen hasonló műszerblokkot építenek, csak a skálázás, a középső kijelző mérete, és az a különbség, hogy melyik oldalon van a fordulatszám-, illetve a sebességmérő
Újabban a Hyundai minden típusába ilyen, vagy ehhez kísértetiesen hasonló műszerblokkot építenek, csak a skálázás, a középső kijelző mérete, és az a különbség, hogy melyik oldalon van a fordulatszám-, illetve a sebességmérő
Fotó megosztása:
Nincs túlbonyolítva a kezelés, amit még tovább könnyít az érintőképernyős kijelző
Nincs túlbonyolítva a kezelés, amit még tovább könnyít az érintőképernyős kijelző
Fotó megosztása:
A tempomat gombjai között a szervokormány rásegítését változtató gomb. A nagyon puha komfort beállítás parkoláskor kap jelentőséget, de érdekes módon autópályán is előnyösebb, mint a sport, mert annál középhelyzetből zavaróan nehéz elfordítani a kormányt (nagy sebességnél komfortban is a sport szintjére csökken a rásegítés, de középhelyzetből elfordítva a kormányt nem ugrásszerűen nő meg az ellenállás). kanyargós úton nyomulva viszont a sport beállítás a jobb
A tempomat gombjai között a szervokormány rásegítését változtató gomb. A nagyon puha komfort beállítás parkoláskor kap jelentőséget, de érdekes módon autópályán is előnyösebb, mint a sport, mert annál középhelyzetből zavaróan nehéz elfordítani a kormányt (nagy sebességnél komfortban is a sport szintjére csökken a rásegítés, de középhelyzetből elfordítva a kormányt nem ugrásszerűen nő meg az ellenállás). kanyargós úton nyomulva viszont a sport beállítás a jobb
Fotó megosztása:
Átlagos a váltókar úthossza, és a megvezetése is olyan, hogy mindig beletaláljunk a kívánt fokozatba. Lehet, hogy csak az előszériás gyártás miatt, de a kuplungpedál hosszú úton járt és csak nagyon alul emelt ki, így azért előfordult egy-két fogszámlálás
Átlagos a váltókar úthossza, és a megvezetése is olyan, hogy mindig beletaláljunk a kívánt fokozatba. Lehet, hogy csak az előszériás gyártás miatt, de a kuplungpedál hosszú úton járt és csak nagyon alul emelt ki, így azért előfordult egy-két fogszámlálás
Fotó megosztása:
Először az i40-esben volt, de most már csaknem minden új Hyundaihoz rendelhető automata beparkoló rendszer
Először az i40-esben volt, de most már csaknem minden új Hyundaihoz rendelhető automata beparkoló rendszer
Fotó megosztása:
Start-stop rendszer, lejtmenetszabályzó rendszer, sávtartó automatika is rendelhető, és az összkerékhajtásos modelleken zárható a 4x4
Start-stop rendszer, lejtmenetszabályzó rendszer, sávtartó automatika is rendelhető, és az összkerékhajtásos modelleken zárható a 4x4
Fotó megosztása:
Így is elég nagy a csomagtartó. Aki mégis kevesellné, nézze meg a következő képet
Így is elég nagy a csomagtartó. Aki mégis kevesellné, nézze meg a következő képet
Fotó megosztása:
Akinek nem elég úgy a csomagtartó, ahogy van, emelje fel a padlót, mert bevásárlókosárnyi rekeszeket talál alatta. A pótkerék a régebbi francia autók és az új Clio mintájára nem a csomagtartó alján hever, hanem kívülről-alulról érhető el
Akinek nem elég úgy a csomagtartó, ahogy van, emelje fel a padlót, mert bevásárlókosárnyi rekeszeket talál alatta. A pótkerék a régebbi francia autók és az új Clio mintájára nem a csomagtartó alján hever, hanem kívülről-alulról érhető el
Fotó megosztása:
220 voltos csatlakozó, sajnos csak a csomagtérben (az utastérben nincs). Áramellátását a műszerfalról lehet ki- és bekapcsolni
220 voltos csatlakozó, sajnos csak a csomagtérben (az utastérben nincs). Áramellátását a műszerfalról lehet ki- és bekapcsolni
Fotó megosztása:
Előzékeny próbál lenni rakodáskor is a Santa Fe. A csomagtér oldalfalába szerelt kis kar meghúzására (karakuri módra) magukba roskadnak a hátsó ülések
Előzékeny próbál lenni rakodáskor is a Santa Fe. A csomagtér oldalfalába szerelt kis kar meghúzására (karakuri módra) magukba roskadnak a hátsó ülések
Fotó megosztása:
Ezzel a karral lehet a hátsó ülések háttámlájának dőlését állítani. A hátsó ülések tologathatóak is
Ezzel a karral lehet a hátsó ülések háttámlájának dőlését állítani. A hátsó ülések tologathatóak is
Fotó megosztása:
A Hyundai a Santa Fe esetében is megtartotta azt a jó szokását, hogy a hátsó ülésekhez is kínál ülésfűtést. Méghozzá több fokozatút
A Hyundai a Santa Fe esetében is megtartotta azt a jó szokását, hogy a hátsó ülésekhez is kínál ülésfűtést. Méghozzá több fokozatút
Fotó megosztása:
Ha nincs mindig tele az autó és nem kell folyton hegyet mászni, akkor semmi szükség a nagyobb, 2,2 literes, 204 lóerős dízelre. Elég a kétliteres 150 lóerős is
Ha nincs mindig tele az autó és nem kell folyton hegyet mászni, akkor semmi szükség a nagyobb, 2,2 literes, 204 lóerős dízelre. Elég a kétliteres 150 lóerős is
Fotó megosztása:
Élménynapot szervezett az Év autója zsűritagok számára Mainzban a Hyundai, ahol újdonságok hosszú sorával várt minket. A fénypontot természetesen a turbós kupék jelentették, a Veloster Turbo és az újrakozmetikázott Genesis Coupé, de turbómotor dolgozott a próbált vadonatúj Santa Fében és i30 kombiban, pardon Wagonban is, csak persze nem benzines, hanem dízel.
Élménynapot szervezett az Év autója zsűritagok számára Mainzban a Hyundai, ahol újdonságok hosszú sorával várt minket. A fénypontot természetesen a turbós kupék jelentették, a Veloster Turbo és az újrakozmetikázott Genesis Coupé, de turbómotor dolgozott a próbált vadonatúj Santa Fében és i30 kombiban, pardon Wagonban is, csak persze nem benzines, hanem dízel.
Fotó megosztása:
Hátul nem sok történt, csak a lámpákat cserélték újra
Hátul nem sok történt, csak a lámpákat cserélték újra
Fotó megosztása:
Szépek az új kerekek, ez itt - mivel első - 225/40 R 19-es. A hátsók 245/40 R19-esek. A méretük egyébként nem változott, pedig a motorok teljesítménye és nyomatéka sokat nőtt
Szépek az új kerekek, ez itt - mivel első - 225/40 R 19-es. A hátsók 245/40 R19-esek. A méretük egyébként nem változott, pedig a motorok teljesítménye és nyomatéka sokat nőtt
Fotó megosztása:
Európai sportkupékban találunk izgalmasabb és jobb minőségű műszerfalat, de azok többnyire drágábbak is
Európai sportkupékban találunk izgalmasabb és jobb minőségű műszerfalat, de azok többnyire drágábbak is
Fotó megosztása:
Kerek műszerek, a Santa Féhez képest fordított sorrendben, vagyis jobboldalon a fordulatszámmérő
Kerek műszerek, a Santa Féhez képest fordított sorrendben, vagyis jobboldalon a fordulatszámmérő
Fotó megosztása:
Jó ötlet a három extra műszer, kár hogy inkább a jobb egyen ülőnek készültek, mert a vezető vagy ezeket nézegeti, vagy az utat, mert a kettő együtt nem megy - olyan mélyre, a központi kijelző és a rádió kezelőfelülete alá szerelték
Jó ötlet a három extra műszer, kár hogy inkább a jobb egyen ülőnek készültek, mert a vezető vagy ezeket nézegeti, vagy az utat, mert a kettő együtt nem megy - olyan mélyre, a központi kijelző és a rádió kezelőfelülete alá szerelték
Fotó megosztása:
A kétliteres turbóhoz áés a V6-oshoz is rendelhető az új nyolcfokozatú automata. Nem duplakuplungos, hanem hagyományos, hidrodinamikus nyomatékváltós-bolygóműves szerkezet. Automata üzemmódban nagyon kulturáltan teszi a dolgát, miközben nagyon odafigyel a fogyasztásra is
A kétliteres turbóhoz áés a V6-oshoz is rendelhető az új nyolcfokozatú automata. Nem duplakuplungos, hanem hagyományos, hidrodinamikus nyomatékváltós-bolygóműves szerkezet. Automata üzemmódban nagyon kulturáltan teszi a dolgát, miközben nagyon odafigyel a fogyasztásra is
Fotó megosztása:
Kézi üzemmódba is kapcsolhatunk, amiben villámgyorsan pakolja a fokozatokat felfelé és lefelé is az automata - majdnem, mintha gondolat-vezérelt lenne. Ebben az üzemmódban a gázpedál minden megpöccintése mennyei élmény, olyat tol az autón válaszul a motor. A gyorsulás egyébként 0-100 km/h között 7,2 s, a kéziváltósé 7,4 s. A V6-os persze fürgébb, neki 5,9, illetve 6,1 s is elég
Kézi üzemmódba is kapcsolhatunk, amiben villámgyorsan pakolja a fokozatokat felfelé és lefelé is az automata - majdnem, mintha gondolat-vezérelt lenne. Ebben az üzemmódban a gázpedál minden megpöccintése mennyei élmény, olyat tol az autón válaszul a motor. A gyorsulás egyébként 0-100 km/h között 7,2 s, a kéziváltósé 7,4 s. A V6-os persze fürgébb, neki 5,9, illetve 6,1 s is elég
Fotó megosztása:
Csak kettő a pedál, de aluborítású. A gázpedál alulról billen, ahogy a BMW-kben szokásos
Csak kettő a pedál, de aluborítású. A gázpedál alulról billen, ahogy a BMW-kben szokásos
Fotó megosztása:
Hosszában áll a naná, hogy a hátsó kerekeket hajtó, 215 lóerőről 275 lóerőre tuningolt soros négyhengeres, kétliteres motor. A nyomatéka 294-ről 372 Nm-re emelkedett
Hosszában áll a naná, hogy a hátsó kerekeket hajtó, 215 lóerőről 275 lóerőre tuningolt soros négyhengeres, kétliteres motor. A nyomatéka 294-ről 372 Nm-re emelkedett
Fotó megosztása:
Csak így jutott nekik hely...
Csak így jutott nekik hely...
Fotó megosztása:
Csak innen, a vezetőajtó aljából nyitható a csomagtartó és a tanksapka
Csak innen, a vezetőajtó aljából nyitható a csomagtartó és a tanksapka
Fotó megosztása:
Jók az ülések. Tartanak, kényelmesek, mégis jól közvetítik az autó minden rezdülését. Ha nem tartaná így a biztonsági övet egy kar, nem lehetne elérni
Jók az ülések. Tartanak, kényelmesek, mégis jól közvetítik az autó minden rezdülését. Ha nem tartaná így a biztonsági övet egy kar, nem lehetne elérni
Fotó megosztása:
Ide csak az üljön be, aki meggyőződött róla, hogy csak a következő sarokig tart a túra, és hogy a vezető vére olyan hideg, mint az Antarktisz jege. Egyébként inkább vallatáshoz ajánljuk a hátsó üléseket
Ide csak az üljön be, aki meggyőződött róla, hogy csak a következő sarokig tart a túra, és hogy a vezető vére olyan hideg, mint az Antarktisz jege. Egyébként inkább vallatáshoz ajánljuk a hátsó üléseket
Fotó megosztása: