A több mint három évtizedes múltra visszatekintő Év Autója (Car of the Year) verseny hagyományosan két lépcsőben zajlik. Elsőként az autógyártók benevezik az adott versenyévben indulásra jogosult, új modelleiket: ehhez az szükséges, hogy az év vége előtt legalább öt európai piacon elérhető legyen az autó, illetve várható éves eladása elérje az ötezer darabot. Ezeknek a kritériumoknak idén harminc típus felelt meg. Miután a kezdeti lista összeáll, előválogatási folyamat veszi kezdetét. Ennek végén a 22 európai országból érkezett 58 zsűritag megszavazza, mely hét modell kapjon esélyt, hogy indulhasson az Év Autója címért.
Gajdán Miklós a döntős válogatásról
Gajdán Miklós kollégánk a Car of the Year zsűritagjaként maga is részt vett a hetes toplista kialakításában. Ő így látta a 2014-es verseny mezőnyét:
„Egyetlen kivétellel ugyanazokat a típusokat neveztem meg én is, amelyek végül bekerültek a listára. Ez az egyetlen kivétel – hadd kezdjem ezzel – A Mercedes S-osztály, amely ugyan valóban rengeteg műszaki újdonságot tartalmaz, magas ára miatt mégsem soroltam be. Az én jelöltem a Lexus IS volt, amely szintén szupermodern technikát kínál és ahhoz képest a valóságtól nem is nagyon elrugaszkodott áron. A lista többi résztvevője az én hetes listámon is szerepelt. A praktikus és jól vezethető BMW i3-ast szériában gyártható és gyártani tervezett szénszálas karosszériája miatt tartottam érdemesnek beválasztani. A Citroen C4 Picasso minőségével, célszerűségével, takarékos motorjaival és két LCD-s kezelőfelületével nyerte el tetszésemet. A Mazda3 a korszerű és környezetbarát motortechnikát ötvözi vonzó formatervvel és sportos, élvezetet nyújtó vezethetőséggel. A Peugeot 308 más világ: már-már az előkelőségig elegáns, nagyon jó minőségű, és tele van érdekes megoldásokkal. A Skoda Octavia igazi eminens: nagy az utastere, nagy a csomagtartója, kényelmes, és mindent úgy tud, ahogy a nagy könyvben meg van írva. A Tesla Model S ugyan az S-osztály árszínvonalát képviseli, azonban az első négyszemélyes, teljes körűen használható elektromos hajtású autó, amelynek hatótávolsága eléri a 400 kilométert. E mellett szupermodern a kezelőfelülete, és a hozzá nyújtott on-line szolgáltatások és lehetőségek egyenesen a jövőt hozzák el a mába.