A több mint három évtizedes múltra visszatekintő Év Autója (Car of the Year) verseny hagyományosan két lépcsőben zajlik. Elsőként az autógyártók benevezik az adott versenyévben indulásra jogosult, új modelleiket: ehhez az szükséges, hogy az év vége előtt legalább öt európai piacon elérhető legyen az autó, illetve várható éves eladása elérje az ötezer darabot. Ezeknek a kritériumoknak idén harminc típus felelt meg. Miután a kezdeti lista összeáll, előválogatási folyamat veszi kezdetét. Ennek végén a 22 európai országból érkezett 58 zsűritag megszavazza, mely hét modell kapjon esélyt, hogy indulhasson az Év Autója címért.

Citroën C4 Picasso – Azonos nevű elődjénél kisebb és könnyebb buszlimuzin, vadonatúj padlólemezzel, merész orrkialakítással és gazdag felszereltséggel, öt- és hétszemélyes kivitelben. A modell kétféle benzinmotorral (1.6 VTI, 120 LE; 1.6 THP, 155 LE), valamint kétféle dízellel (1.6 HDI 90 és 115 lóerővel) lépett színre; utóbbi azóta 150 lovas kivitelben is megjelent a kínálatban.
Gajdán Miklós a döntős válogatásról
Gajdán Miklós kollégánk a Car of the Year zsűritagjaként maga is részt vett a hetes toplista kialakításában. Ő így látta a 2014-es verseny mezőnyét:
„Egyetlen kivétellel ugyanazokat a típusokat neveztem meg én is, amelyek végül bekerültek a listára. Ez az egyetlen kivétel – hadd kezdjem ezzel – A Mercedes S-osztály, amely ugyan valóban rengeteg műszaki újdonságot tartalmaz, magas ára miatt mégsem soroltam be. Az én jelöltem a Lexus IS volt, amely szintén szupermodern technikát kínál és ahhoz képest a valóságtól nem is nagyon elrugaszkodott áron. A lista többi résztvevője az én hetes listámon is szerepelt. A praktikus és jól vezethető BMW i3-ast szériában gyártható és gyártani tervezett szénszálas karosszériája miatt tartottam érdemesnek beválasztani. A Citroen C4 Picasso minőségével, célszerűségével, takarékos motorjaival és két LCD-s kezelőfelületével nyerte el tetszésemet. A Mazda3 a korszerű és környezetbarát motortechnikát ötvözi vonzó formatervvel és sportos, élvezetet nyújtó vezethetőséggel. A Peugeot 308 más világ: már-már az előkelőségig elegáns, nagyon jó minőségű, és tele van érdekes megoldásokkal. A Skoda Octavia igazi eminens: nagy az utastere, nagy a csomagtartója, kényelmes, és mindent úgy tud, ahogy a nagy könyvben meg van írva. A Tesla Model S ugyan az S-osztály árszínvonalát képviseli, azonban az első négyszemélyes, teljes körűen használható elektromos hajtású autó, amelynek hatótávolsága eléri a 400 kilométert. E mellett szupermodern a kezelőfelülete, és a hozzá nyújtott on-line szolgáltatások és lehetőségek egyenesen a jövőt hozzák el a mába.

Mercedes-Benz S-osztály – Vadonatúj technológiákkal, kizárólag LED-es fényforrásokkal érkezett idén a német luxuslimuzin új kiadása. Kezdeti motorválasztéka Egy benzines (S500, 455 LE) és egy dízelmotorból (S 350 Bluetec, 258 LE), valamint két hibridből állt. Érkezik még egy konnektoros hibrid, és közben megszületett az 585 lóerős S63 AMG csúcsverzió is

Peugeot 308 – Korlátozott karosszériaválasztékkal, de alapvető technológiai változásokkal lépett színre a vadonatúj padlólemezre épülő 308-as. A jóval könnyebb autó motorválasztékának gerince megegyezik a Citroën C4 Picasso bevezetéskori kínálatával; azt egy 82 lóerős 1.2 VTI benzinmotor egészíti ki.