Japánban nem egy, hanem kettő hivatalos válogatáson szavazzák meg az év legjobb autóját. Az egyikről, a Japán Év Autója versenyről már írt a Vezess.hu; most pedig itt a szigetország autós újságírói által megítélt RJC év autója díj.
A hagyományosan az Autóipari kutatók és újságírók országos szövetségének (RJC) éves konferenciáján átadott díjat idén a Suzuki Hustler nyerte el, amely 65 ponttal az ötödik lett a konkurens japán versenyben.
Korábban már négyszer választottak meg elsőnek Suzuki terméket: 1994-ben és 2009-ben a Suzuki Wagon R aktuális kiadása, 2006-ban és 2011-ben az akkor új Suzuki Swift nyert.
A Mazda eddig hatszor (RX-7 1992, Demio 1997 és 2008, Atenza 2003 és 2014, RX-8 2004), a Nissan öt alkalommal (March 1993, Cedric 2000, Fuga 2005, Leaf 2012 és Note 2013), a Honda négy ízben (Odysssey 1995, Civic 2001, Fit 2002, Insight 2010) nyerte el az RJC év autója díjat. A Toyotának kétszer (Crown Royal 1996, Prius 1998) sikerült a dicsőség, a Subaru és a Mitsubishi egy-egy díjat (Legacy 1999, illetve Mitsubishi i 2007) hoztak el a verseny huszonnégy éve alatt.
A mindössze 3,4 méteres Hustler törpe-egyterűből 2014 januárja és októbere között közel 87 ezer darabot adtak el Japánban, ezzel az egész piac ötödik legnépszerűbb típusa. A 660 köbcentis, háromhengeres, DOHC, változó szelepvezérlésű motorral szerelt kei-car első- és összkerékhajtással is kapható, váltója lehet kézi vagy fokozatmentes automata.