Tizenöt méretosztályban, azokon belül három ársávban hirdet győztest a brit What Car? szerkesztősége minden januárban, rangsorolva az előző évben bemutatott, a piacra frissen érkező újdonságokat. Emellett három külön kategóriában (olvasói különdíj, legjobb biztonsági és legjobb technológiai fejlesztés) is díjat adnak át, valamint abszolút királyt is választanak. Lássuk a győzteseket!

Ezek az év legjobb új autói 1
Kisautók: a Dacia Sandero, Skoda Fabia és az ötajtós Mini lépett fel az osztott dobogóra, végül a Skoda vitte a prímet.

Kisautók: a Dacia Sandero, Skoda Fabia és az ötajtós Mini lépett fel az osztott dobogóra, végül a Skoda vitte a prímet.

Alsó-középkategória: Vauxhall (Opel) Astra, Seat Leon vagy Audi A3 Sportback? A családi járgányok között a legdrágább bizonyult a legjobbnak.

Alsó-középkategória: Vauxhall (Opel) Astra, Seat Leon vagy Audi A3 Sportback? A családi járgányok között a legdrágább bizonyult a legjobbnak.

Hot Hatch: nagy erő pici testben: sem a Suzuki Swift Sport, sem a BMW M140i nem tudta megszorítani az árban közöttük fekvő Ford Fiesta ST-t.

Hot Hatch: nagy erő pici testben: sem a Suzuki Swift Sport, sem a BMW M140i nem tudta megszorítani az árban közöttük fekvő Ford Fiesta ST-t.

Kompakt crossoverek: a Suzuki Vitara, a Seat Ateca és az új VW Tiguan nyerte meg a különböző árversenyeket, de mind közül a Seat bizonyult a legjobbnak.

Kompakt crossoverek: a Suzuki Vitara, a Seat Ateca és az új VW Tiguan nyerte meg a különböző árversenyeket, de mind közül a Seat bizonyult a legjobbnak.

Nagyméretű szabadidőjárművek: a Mazda CX-5 kedvezőbb árral, a Land Rover Discovery Sport fényűzőbb kivitelével verhette volna a Skoda Kodiaq-ot, de egyiknek sem sikerült.

Nagyméretű szabadidőjárművek: a Mazda CX-5 kedvezőbb árral, a Land Rover Discovery Sport fényűzőbb kivitelével verhette volna a Skoda Kodiaq-ot, de egyiknek sem sikerült.

Luxus SUV: a kompakt Porsche Macan, a tekintélyes Audi Q7 vagy a luxuslimuzinnal vetekedő Range Rover – ez volt a kérdés. A válasz: az Audi.

Luxus SUV: a kompakt Porsche Macan, a tekintélyes Audi Q7 vagy a luxuslimuzinnal vetekedő Range Rover – ez volt a kérdés. A válasz: az Audi.

Buszlimuzinok: sorvad, de nem adja magát egykönnyen az egyterűek szegmense. A Citroën C3 Picasso és a Ford Galaxy közötti ársávban a VW Touran győzött, és az összesített első hely is az övé lett.

Buszlimuzinok: sorvad, de nem adja magát egykönnyen az egyterűek szegmense. A Citroën C3 Picasso és a Ford Galaxy közötti ársávban a VW Touran győzött, és az összesített első hely is az övé lett.

Kombik: miért vannak külön a kombik? Mert Anglia, és mert igazuk van. És mert Skoda: a drága E-osztályos kombi ellenében a Fabia és a Superb versenyzett, az aranyérmet az utóbbi hozta el.

Kombik: miért vannak külön a kombik? Mert Anglia, és mert igazuk van. És mert Skoda: a drága E-osztályos kombi ellenében a Fabia és a Superb versenyzett, az aranyérmet az utóbbi hozta el.

Villanyautó: az olcsó Renault Zoétól a futurisztikus BMW i3-on át az agyonhype-olt Tesla Model S-ig húzódott a paletta, és a legkisebb bizony elverte drága ellenfeleit.

Villanyautó: az olcsó Renault Zoétól a futurisztikus BMW i3-on át az agyonhype-olt Tesla Model S-ig húzódott a paletta, és a legkisebb bizony elverte drága ellenfeleit.

Cégautó: háziverseny VW-konszern módra. költségvetéstől függően. Ha kevés a pénz, jó lesz a Skoda Superb. Ha akad, az Audi A3 Limousine a nyerő. Ha nem akadály, vegyél Audi A4-est. A What Car? szerint a három közül az utóbbi a legjobb opció.

Cégautó: háziverseny VW-konszern módra. költségvetéstől függően. Ha kevés a pénz, jó lesz a Skoda Superb. Ha akad, az Audi A3 Limousine a nyerő. Ha nem akadály, vegyél Audi A4-est. A What Car? szerint a három közül az utóbbi a legjobb opció.

Luxusautó: irreális egy kalap alá venni a BMW 5-öst, a nyújtott tengelytávú Mercedes S-osztályt és a szintén nyújtott Rolly-Royce Ghost-ot. De hát ilyenek a szabályok. A végső győztest még nem áruljuk el, mert az év abszolút első helye is az övé lett.

Luxusautó: irreális egy kalap alá venni a BMW 5-öst, a nyújtott tengelytávú Mercedes S-osztályt és a szintén nyújtott Rolly-Royce Ghost-ot. De hát ilyenek a szabályok. A végső győztest még nem áruljuk el, mert az év abszolút első helye is az övé lett.

Kabriók: ha nem láttuk volna a kiírást, akkor is a Mazda MX-5-re szavaztunk volna, ahogy végül az angolok is. Pedig olcsóbb mindkét alternatívájánál: a közepes árfekvésű Audi A3 Cabriolet-nél, pláne a felsőkategóriás Mercedes S-osztályos kabriónál.

Kabriók: ha nem láttuk volna a kiírást, akkor is a Mazda MX-5-re szavaztunk volna, ahogy végül az angolok is. Pedig olcsóbb mindkét alternatívájánál: a közepes árfekvésű Audi A3 Cabriolet-nél, pláne a felsőkategóriás Mercedes S-osztályos kabriónál.

Kupé: hiába, az ár nem minden. Hiába nyert kategóriát az Audi A5 és a Mercedes S-kupé, a megfizethető Audi TT mindkettőnél jobb választás, mondja a lap.

Kupé: hiába, az ár nem minden. Hiába nyert kategóriát az Audi A5 és a Mercedes S-kupé, a megfizethető Audi TT mindkettőnél jobb választás, mondja a lap.

Sportautó: Porsche, Porsche vagy Porsche? Na jó, a felső árfekvésű autókat a McLaren 540 C képviselte, de a 718 Cayman és a 911 Carrera megnyerte a maga árszegmensét. Az előbbi a sportkocsik versenyét úgy en bloc is.

Sportautó: Porsche, Porsche vagy Porsche? Na jó, a felső árfekvésű autókat a McLaren 540 C képviselte, de a 718 Cayman és a 911 Carrera megnyerte a maga árszegmensét. Az előbbi a sportkocsik versenyét úgy en bloc is.

Olvasói különdíj: a különdíjaknál nincsenek alkategóriák, csak három dobogós helyezett. A Honda Civic Type-R nagyobb kedvencnek bizonyult, mint két ikonikus szupermodell: a Jaguar I-Pace vagy a Lexus LC 500.

Olvasói különdíj: a különdíjaknál nincsenek alkategóriák, csak három dobogós helyezett. A Honda Civic Type-R nagyobb kedvencnek bizonyult, mint két ikonikus szupermodell: a Jaguar I-Pace vagy a Lexus LC 500.

Biztonsági különdíj: a Toyota Prius, a Peugeot 3008 és a VW Touran, ebben a sorrendben.

Biztonsági különdíj: a Toyota Prius, a Peugeot 3008 és a VW Touran, ebben a sorrendben.

Technológiai különdíj: a Peugeot i-cockpit műszerfala fontosabb innováció, mint a Renault Zoe megnövelt kapacitású akkucsomagja, vagy az Audi SQ7 48 voltos elektromos rendszere. Ezzel mondjuk vitába szállunk, de az eredmény ettől nem változik.

Technológiai különdíj: a Peugeot i-cockpit műszerfala fontosabb innováció, mint a Renault Zoe megnövelt kapacitású akkucsomagja, vagy az Audi SQ7 48 voltos elektromos rendszere. Ezzel mondjuk vitába szállunk, de az eredmény ettől nem változik.

És az év legjobb újdonsága… a BMW 5.

És az év legjobb újdonsága… a BMW 5.