Szokás szerint a Genfi Autószalon nyitónapját megelőző délutánon adták át az Év Autója díjakat, az európai autóipar egyik legnagyobb jelentőségű elismerését. Kollégánk a Vezessnél, testvérlapunk, az AutoMagazin főszerkesztője, Gajdán Miklós szintén szavazott, hiszen hosszú évek óta tagja a rangos testületnek – a sorrend alatt elolvashatják a kedves olvasók, hogy ő miként voksolt.

Előtte azonban a győztes, és annak pontszáma, majd utána sorban egymás után az udvarhölgyei. 2018-ban az Év Autója a….

1.Volvo XC40 – 325 pont

És a 2018. Év Autója … 1

2.Seat Ibiza – 242 pont

És a 2018. Év Autója … 2

3.BMW 5-ös széria – 226 pont

És a 2018. Év Autója … 3

4.Kia Stinger – 204 pont

És a 2018. Év Autója … 4

5.Citroën C3 Aircross – 171 pont

És a 2018. Év Autója … 5

6.Audi A8 – 169 pont

És a 2018. Év Autója … 6

7.Alfa Romeo Stelvio – 163 pont

És a 2018. Év Autója … 7

Gajdán Miklós szerint…

Kollégánknál hasonló sorrend jött ki a dobogóra, ő is a Volvót tartotta a legjobbnak, és szintén a Seatot és a BMW-t tette az élmezőnybe, igaz, fordított sorrendben. Neki 25 pontot kellett a szabályok szerint szétosztani a hét jelölt között, ő így pontozott:

  1. Volvo XC40 – 8 pont
  2. BMW 5 – 6 pont
  3. Seat Ibiza – 5 pont
  4. Audi A8 – 3 pont

Majd ezt követően 1-1 pontot adott az Alfa Stelviónak, a Citroen C3 Aircrossnak, és a Kia Stingernek.

„Minden szinten jó szolgáltatásokat nyújt a Volvo, tágas, nagyon praktikus, viszonylag jó vezetni, és rengeteg biztonsági felszereltség található benne. Plusz egy fontos érv szólt még mellette: teljesen új konstrukció. A BMW-t ezért raktam mögé, mert az a 7-esből építkezik, nem újak az alapjai, bármennyire is kiváló autó” – mondja Miklós.

A végeredménnyel kapcsolatban így nyilatkozott: „Úgy látszik a Volvo fölényéből, hogy mindenkinél fontosak voltak az autó értékei, előnyös tulajdonságai. A BMW vs. Seat viszonyában azonban előrébb helyezték a spanyol kisautó kedvező árát.”