Szokás szerint a Genfi Autószalon nyitónapját megelőző délutánon adták át az Év Autója díjakat, az európai autóipar egyik legnagyobb jelentőségű elismerését. Kollégánk a Vezessnél, testvérlapunk, az AutoMagazin főszerkesztője, Gajdán Miklós szintén szavazott, hiszen hosszú évek óta tagja a rangos testületnek – a sorrend alatt elolvashatják a kedves olvasók, hogy ő miként voksolt.
Előtte azonban a győztes, és annak pontszáma, majd utána sorban egymás után az udvarhölgyei. 2018-ban az Év Autója a….
1.Volvo XC40 – 325 pont
2.Seat Ibiza – 242 pont
3.BMW 5-ös széria – 226 pont
4.Kia Stinger – 204 pont
5.Citroën C3 Aircross – 171 pont
6.Audi A8 – 169 pont
7.Alfa Romeo Stelvio – 163 pont
Gajdán Miklós szerint…
Kollégánknál hasonló sorrend jött ki a dobogóra, ő is a Volvót tartotta a legjobbnak, és szintén a Seatot és a BMW-t tette az élmezőnybe, igaz, fordított sorrendben. Neki 25 pontot kellett a szabályok szerint szétosztani a hét jelölt között, ő így pontozott:
- Volvo XC40 – 8 pont
- BMW 5 – 6 pont
- Seat Ibiza – 5 pont
- Audi A8 – 3 pont
Majd ezt követően 1-1 pontot adott az Alfa Stelviónak, a Citroen C3 Aircrossnak, és a Kia Stingernek.
„Minden szinten jó szolgáltatásokat nyújt a Volvo, tágas, nagyon praktikus, viszonylag jó vezetni, és rengeteg biztonsági felszereltség található benne. Plusz egy fontos érv szólt még mellette: teljesen új konstrukció. A BMW-t ezért raktam mögé, mert az a 7-esből építkezik, nem újak az alapjai, bármennyire is kiváló autó” – mondja Miklós.
A végeredménnyel kapcsolatban így nyilatkozott: „Úgy látszik a Volvo fölényéből, hogy mindenkinél fontosak voltak az autó értékei, előnyös tulajdonságai. A BMW vs. Seat viszonyában azonban előrébb helyezték a spanyol kisautó kedvező árát.”