Az autóipari kutatók és újságírók szervezete (RJC) 1992 óta adja át a maga Japán Év Autója díját. Hagyományosan három kategóriában hirdetnek győztest: a legjobb belföldi modell és a legjobb importautó mellett megválasztják az adott év legfontosabb technológiai újdonságát.
Idén a Mitsubishi eK Cross (eK X) és eK Wagon törpeautó-páros érdemelte ki a legjobb japán gyártású autó címet. A márka harmadszor tudott nyerni az RJC szavazásán: tavaly az Eclipse Cross, 2007-ben pedig a később villanyautóként elévülhetetlen érdemeket szerzett i kei-car győzött. A második a Daihatsu Tanto, a harmadik a Honda N-WGN lett. A dobogóról lemaradt a Mazda3, a Toyota RAV4 és a Nissan Skyline.
Az importautók között a BMW3 győzött. A szervezők 1992, 1999 és 2013 után idén negyedszer tesznek koronát a bajorok középkategóriás típusának fejére. Mögötte a V60 Cross Country és a BMW 1 végzett, a listát a Range Rover Evoque, a BMW Z4 és a Volkswagen Golf zárja.
A legfontosabbnak ítélt autóipari technológia a Nissan Pro Pilot, amelynek előző generációja 2017-ben is aranyérmet nyert. A második helyen a BMW 3 autonóm mobilitási rendszere, a harmadikon a Daihatsu Tantóval debütált DNGA padlólemez végzett. A Toyota RAV4 nyomatékvektor-szabályozású összkerékhajtási rendszere, a Mazda3 Skyactive vázszerkezete és a BMW 3 tolatósegéd-rendszere is felkerült a legjobb hatos listára.