A halálhoz köthető szertartások igen furcsák lehetnek. Számunkra természetes a temetés, és a hamvasztás, de például Indonéziában a mumifikált rokonok maradványait időről időre előkapják a föld alól egy-egy zenés, táncos megemlékezésre. 

Ma’nene-nek hívják ezt a különleges szokást, a holttesteket néhány évente újra megmosdatják, majd tiszta ruhába öltöztetik, a múmiákat körbeviszik volt szülőföldjükön, mielőtt visszakerülnének a sírokba.

Ennek tudatában a Prince Midnight által véghezvitt tiszteletadás már nem is annyira egyedien bizarr, mint elsőre. 

Hozzá kalandos úton jutottak vissza egy rég elhunyt rokon, Filip nagybácsi maradványai, amelyekből végül egy működő, játékra alkalmas gitár készült. Ahhoz, hogy mindez így alakuljon, kellett a görög ortodox egyház, a metálzene, és a tudomány. 

A fiatalon, autóbalesetben meghalt nagybácsi ugyanis felajánlotta maradványait a tudomány számára, így preparált csontvázának egy részét helyi oktatási intézmények kapták meg. Hosszú évekig segítette az anatómia tanulását, de a modern időkkel az igazi csontok használata kikopott, ezért Filip bácsinak is mennie kellett. 

Halott nagybátyja csontjaiból épített gitárt egy metálrajongó 1

Először egy dobozban került a helyi temetőbe, ahol magas összeget kértek a tárolásért, még többet a sírhelyért, a hamvasztás pedig a görög ortodox egyház miatt szóba sem jöhetett. Ezt a szomorú helyzetet a család Amerikába emigrált ága oldotta meg,  az  unokaöccs, vagyis „Prince Midnight” úgy döntött, magához veszi a maradványokat. 

Halott nagybátyja csontjaiból épített gitárt egy metálrajongó 2

A csontok sorsa ettől a ponttól már a metálistenek kezében volt, az unokaöccs ugyanis a súlyos akkordok és gitárszólók megszállott rajongója, szenvedélyét pedig nagybátyjának köszönhette. Nem is kellett hosszú idő, hogy kitalálja a megemlékezés legméltóbb módját, a közös szenvedély jegyében gitárrá alakította Filip földi maradványait. 

Halott nagybátyja csontjaiból épített gitárt egy metálrajongó 3

Nemcsak átvitt értelemben, hanem szó szerint. Szerzett valódi nyakat, hangszedőt, elektronikát, sőt arra is ügyelt, hogy a szerkezet megerősítésével a gitár megtartsa a hangolást játék közben. A 12. bund felett található hangokat komoly kihívás lefogni, hiszen ezek már a bordák között találhatóak, de a mélyebb zúzáshoz tökéletes a konstrukció.