Már sok repülő autóról lehetett olvasni, ám nem sok került a gyártás közelébe. Nemrég Japánban azonban a SkyDrive járműve típusalkalmassági bizonyítványt kapott a Mezőgazdasági, Infrastruktúra, Közlekedési és Idegenforgalmi Minisztériumtól. (MLIT) A Toyota által támogatott, repülő autókat és teherszállító drónokat fejlesztő, légi mobilitási megoldásokra szakosodott startup kérelmét október 29-én hagyta jóvá az MLIT.
A gép először augusztus 25-én repült nyilvánosan, az eseményről mi is beszámoltunk:
A japán polgári repülési törvény értelmében az MLIT típusalkalmassági bizonyítványt ad ki annak igazolására, hogy az újonnan kifejlesztett repülőgépek kialakítása, szerkezete, szilárdsága és teljesítménye megfelel a szükséges biztonsági és környezetvédelmi követelményeknek. Csak azután adják ki a tanúsítványt, hogy a repülőgép számos vizsgálaton esett át, beleértve a szilárdságra és a repülési képességekre vonatkozó teszteket is.
Mire képes az SD-03?
A közeljövő új közlekedési eszközének szánt SD-03-ast úgy tervezték, hogy a világ legkisebb és legjobban manőverezhető elektromos, vertikális fel- és leszállásra képes repülőgépe legyen. Két méter magas, négy méter széles és négy méter hosszú, vagyis csak annyi helyet igényel a földön, mint két parkoló autó. Mind a négy sarkában két-két rotor található, amelyek külön-külön forognak ellentétes irányba, és mindet egy külön motor hajtja. A nyolc motornak köszönhetően akkor is biztonságosan képes landolni a 100 km/órás végsebességű jármű, ha két vagy három motorja felmondja a szolgálatot.
Két fehér lámpa van elöl, és egy piros lámpa körbefut a karosszéria alján; ezek a repülő autókra jellemző sajátosságok, amelyek célja, hogy a megfigyelők könnyen meg tudják állapítani lentről, hogy merre tart a jármű, amikor épp lebeg. Három éven belül tervezik a kereskedelmi forgalmazását, főképp légitaxi-társaságok számára.