Három hét van hátra a következő versenyfutamig, amely idén az első európai verseny is egyben. Az imolai futam előtt a csapatok gőzerővel dolgoznak, hogy valahogy utolérjék a Ferrarit. Ezt segítheti, hogy a Ferrari nem csak saját pályáján, hanem Barcelonában is tesztel.

Remek idő fogadta a csapatokat Spanyolországban. Kedden a levegő 19, az aszfalt 30 fokos volt a délelőtti órákban, később is csak kismértékben hűlt le. A Renault új motorral készül a következő versenyekre, ezt is teszteli a két versenyző. Emellett új karosszériaelemeket is kipróbálnak.

Trulli elsősorban az új motorral és a karosszériaelemekkel foglalkozott, míg Alonso a legjobb beállítás eltalálásán fáradozott, hogy továbbléphessenek a fejlesztésekkel. A következő napokban versenyszimulációra és a gumik tesztelésére fektetik a hangsúlyt a Renaultnál.

Fernando Alonso volt a legszorgalmasabb pilóta több, mint 100 kört tett meg a pályán. A két Renault-os versenyző közé ékelődve végzett a BAR csapat tesztpilótája Anthony Davidson, aki 93 kört teljesített.

Az igen csúfosan végződött bahreini versenye után a McLaren is próbálja gyorsabbá tenni autóit, ezúttal a tesztpilóták, Alex Wurz és Pedro de la Rosa próbálgatta az ezüstnyilat. Főként a futóművel foglalkozott a csapat.

Egyelőre úgy tűnik, a Toyota nem találja a kiutat a mélypontról, az ötcsapatos teszten ők voltak a leglassabbak. A japán gyár is a fejlesztésekre koncentrál, Panis egy átalakított karosszériájú versenyautóval körözött.

2004-04-06 Barcelona:

1. Alonso Renault 1:15.269 101 kör
2. Davidson BAR 1:15.407 93 kör
3. Trulli Renault 1:15.622 55 kör
4. Wurz McLaren 1:15.768 59 kör
5. Badoer Ferrari 1:15.838 59 kör
6. de la Rosa McLaren 1:15.930 77 kör
7. Zonta Toyota 1:15.988 82 kör
8. Panis Toyota 1:16.447 46 kör