Izgalmasan indult a Forma-1-es világbajnokság ötödik futama, Spanyolországban. A felvezető kört egy néző zavarta meg, aki egy transzparenssel a kezében berohant a pályára. A rendezők hamar elfogták a fiatalembert és elindulhatott a futam.

Jarno Trulli fantasztikus rajtot produkálva megelőzte Schumachert, Montoyat, Satot és átvette a vezetést. A Ferrari hatszoros világbajnoka üldözte, akitől nem is tudott elszakadni. Trulli a kilencedik körben jött ki kereket cserélni, míg Schumacher a tizedikben. Ez az egy kör elég volt ahhoz, hogy a német pilóta átvegye a vezetést. Ettől kezdve csak a boxkiállások idejére adta át vezető helyét Schumacher és megszerezte idei ötödik, sorozatban pedig 75. elsőségét. Ilyen, öt győzelemmel induló évkezdetet utoljára Nigel Mansel produkált 1992-ben. Schumacher egyébként sorozatban negyedszer volt első Spanyolországban.

Hamar kiderült, hogy Rubens Barrichello azért csak az ötödik időt autózta tegnap, mert a többieknél nehezebb autóval vett részt az időmérőn. A Ferrari kétkerékcserés taktikájának köszönhetően Barichello a 24. körben -amikor Trulli másodszor is kiment tankolni- feljött a második helyre, amit meg is őrzött a végéig. Ezzel a Ferrari ismét tökéletes munkát végzett és 18 pontot gyűjtött.

Jarno Trulli végig magabiztosan versenyzett, a remek rajtot követően a versenyen is jól teljesített. Harmadik helyen fejezte be a versenyt az olasz pilóta. Csapattársa, a hazaiak nagy kedvence Fernando Alonso a nyolcadik helyről rajtolva a negyedik helyig küzdötte fel magát. Remek rajtot követően a boxban előzte meg Takuma Satot. Közös pontjaikkal a Renault második a konstruktőrök pontversenyében.

Sato, a BAR csapat versenyzője ötödikként haladt át a célvonalon. A japán pilóta jól rajtolt és meg is előzte Montoyát, Alonso üldözte egy ideig, ám a kerékcserék során megelőzte őt a spanyol, így igazi csata nem volt köztük. Jenson Button a csapat másik versenyzője a pontszerző nyolcadik helyre hozta be versenyautóját, ami jónak mondható, hogyha figyelembe vesszük, hogy a 14. helyről rajtolt.

Nem sikerült túl fényesen a Williams számára a spanyol futam. Montoya a rajtnál hátra csúszott és utána is csak gyengélkedett, majd valószínűleg fékhiba miatt az 53. körben kiállt. Ralf Schumachert szinte nem is lehetett látni a pályán, hatodikként rajtolt és hatodik is lett, verseny közben Fisichellát előzte meg. Giancarlo Fisichella számára is kétkiállásos boxtaktikát dolgozott ki a Sauber, aminek a hetedik hely és 2 pont lett az eredménye. Verseny közben a nagyobb súly ellenére a Sauber autója kifejezetten ütőképesen viselkedett, simán tartotta maga mögött Montoyát Fisichella.

Baumgartner Zsolt számára nem sikerült túl jól a spanyol futam. Már az elején is problémái voltak az autóval, a 19. körben kicsúszott, a Minardi pedig a sóderágyba „ragadt”.

Nyilatkozatok:

Michael Schumacher:

„Úgy éreztem, jól rajtoltam, de hirtelen mellém ért Jarno. Hagytam előzni, nem akartam lezárni előtte az utat. Bíztam az autómban, hogy később lehetővé teszi majd az előzést. Jó volt a taktikám, az első kerékcsere után sikerült az élre kerülnöm, majd előnyt szereznem. A verseny vége felé gondom volt a kipufogóval, de szerencsére ez nem okozott nagy hátrányt.”

Rubens Barrichello:

„Remek verseny volt, már a rajt is érdekesen alakult. Jó stratégiát sikerült kitalálnunk a csapattal, de az első helyre nem nagyon volt esélyem. A gumijaim jól bírták a terhelést, ami sokat segített.”

Jarno Trulli:

„Remekül kezdtem, nagyon jól sikerült a rajtom. Eleinte jól működött az autóm és elég gyors is voltam, de az első boxkiállás után Michael gyorsabb volt. Nagyon örülök, hogy harmadik lettem, és minden remekül sikerült.”

Baumgartner Zsolt:

„Már az eleje rosszul kezdődött, hiszen a startnál nehézségeim voltak a fordulatszám-szabályzóval, és nem tudtam a kellő pillanatban elrajtolni. Aztán egy sikeres bokszkiállás után a 19. körben Massa bejött mellém az egyik gyors kanyarban, és mivel el akartam kerülni az ütközést letértem az ideális ívről. Sajnos a nagy tempó miatt viszont a pálya poros oldalára kerültem, ahol már képtelenség volt az aszfalton tartani az autót.”

A Spanyol Nagydíj végeredménye:

1. M. Schumacher – Ferrari (B) 1:27:32.841
2. R. Barrichello – Ferrari (B) +13.290
3. J. Trulli – Renault (M) +32.229
4. F. Alonso – Renault (M) +32.952
5. T. Sato – BAR-Honda (M) +42.332
6. R. Schumacher – Williams-BMW (M) +1:13.804
7. G. Fisichella – Sauber-Petronas (B) +1:17.108
8. J. Button – BAR-Honda (M) +1kör
9. F. Massa – Sauber-Petronas (B) +1kör
10. D. Coulthard – McLaren-Mercedes (M) +1kör
11. K. Raikkönen – McLaren-Mercedes (M) +1kör
12. M. Webber – Jaguar-Cosworth (M) +1kör
13. C. da Matta – Toyota – (M) +1kör

Világbajnoki Pontverseny:

Pilóták:
1. Michael Schumacher Ferrari 50 pont
2. Rubens Barrichello Ferrari 32
3. Jenson Button BAR Honda 24
4. Fernando Alonso Renault 21
5. Jarno Trulli Renault 21
6. Juan-Pablo Montoya Williams BMW 18
7. Ralf Schumacher Williams BMW 12
8. Takuma Sato BAR Honda 8
9. David Coulthard McLaren Mercedes 4
10. Giancarlo Fisichella Sauber Petronas 2
11. Felipe Massa Sauber Petronas 1
12. Kimi Räikkönen McLaren Mercedes 1
13. Mark Webber Jaguar Cosworth 1

Csapatok:
1. Ferrari 82 pont
2. Renault 42
3. BAR Honda 32
4. Williams BMW 30
5. McLaren Mercedes 5
6. Sauber Petronas 3
7. Jaguar Cosworth 1