Jenson Button a pálya tisztább oldaláról rajtolt, ami meg is látszott, hiszen állva hagyta a többieket. Schumachernek Montoyával kellett megküzdeni a második helyért a rajt után, olyannyira, hogy a kolumbiait a fűre is kiszorította. Pár körrel később azonban már az addigra a mezőnytől eltávolodott Buttont üldözte. A Ferrari hatszoros világbajnoka az első kerékcseréig szorult Jenson Button mögé. A Ferrariban lévő több üzemanyag miatt két körrel tovább tudott a pályán maradni, ami elegendő volt arra, hogy átvegye a vezetést. A kilencedik kör után már senki nem zavarta és simán nyerte meg az imolai versenyt.
Michael Schumacher:
Észvesztő volt, hogy Jenson előttem volt. Az én oldalamon nagyon csúszós volt. A verseny eleje kemény volt, el akartam kerülni, hogy Montoya elém kerüljön, mert tudtam, hogy gyorsabb leszek utána. Jó pár kör kellett mire minden összeállt és mire a gumik bemelegedtek. Jenson később visszaesett és sikerült megelőzni. Jó hétvégét zártam, sikerült az összes szurkolómnak örömet okoznom.
Button is magányosan autózta végig a versenyt, távolra került Schumachertől és Montoyától is. A brit versenyző, az idei két harmadik hely mellé megszerezte élete eddigi legjobb eredményét, második lett. A pilóták világbajnoki pontversenyében így már csak egyetlen pontra van lemaradva a második helyen álló Barichellotól.
Jenson Button:
Az első néhány kör fantasztikus volt, szinte magam sem akartam elhinni, hogy ilyen gyors lehetek. Az első kerékcsere után Michael már sokkal jobb volt és elhúzott. Nem volt tökéletes az autó, kicsit szeles volt az idő, ami egy kicsit belengette a kocsit. Ennek ellenére rendkívül boldog és elégedett vagyok.
A BAR másik pilótája, Takuma Sato remekül kezdte a versenyt a rajt után a negyedik helyen állt, ám az első kerékcserénél a nyolcadik helyig esett vissza. Hiába nyújtott jó teljesítményt, öt körrel a vége előtt felrobbant a Honda motor és a japán feladta a versenyt.
Montoya izgalmas perceket okozott a rajt után mindkét Schumachernek. Előbb Michaelt támadta minden irányból, majd a füvön tett látogatása után csapattárást Ralfot szorította le a zöld gyepre. Bár a verseny végére beérte őt Fernando Alonso, megőrizte harmadik helyét.
Juan Pablo Montoya:
Az eleje izgalmas volt, megpróbáltam megelőzni Michaelt, de kivédte a támadást. Elég keményen ütött meg, így a fűre kerültem. Abbahagytam a próbálkozást, mert féltem, hogy kilök. Ez az autóverseny. A lényeg, hogy mindketten megúsztuk, bár kissé talán durva manőver volt.”
A spanyol pilóta a rajtnál kissé bealudt és a hatodik helyről a kilencedikre csúszott hátra. Ám az első kerékcsere megtette hatását a 13. körben már a hetedik volt. Később ismét a kerékcserének köszönhette, hogy az 50. körben két hellyel is előrébb került, megelőzte Trullit és Barrichellot is. Később beérte az előtte autózó Ralf Schumachert, aki egy kissé sok helyet hagyott neki a belső íven. Alonso nem habozott és beszúrta a Renault orrát, aminek az lett az eredménye, hogy a BMW-s pilóta kipördült. Az esetet a felügyelő testület vizsgálja. Alonso ugyan három körrel a vége előtt utolérte Montoyát, megelőzni nem tudta. Az ifjabbik Schumacher a hetedik helyig csúszott hátra ott is fejezte be a futamot.
Jarno Trulli remekül rajtolt a 9. helyről és az első kör végén már hatodik volt. Az élmezőnyből ő maradt a pályán a legtovább az első kerékcsere előtt. Ennek az lett az eredménye, hogy feljött a negyedik helyre. Végig együtt autózott, az öt követő Barrichelloval, a Ferrari pilótája szinte nem is támadta csak utazott mögötte. A verseny utolsó három körében még indított egy kisebb támadást a brazil de az nem volt túl határozott. Az ötödik illetve a hatodik helyen haladtak át a célvonalon.
Kimi Raikönnen a versenyt a 19. rajtkockából kezdte, miután tegnap nem teljesített mért kört. A csapat ugyanis gyanús jeleket vett észre a motorból érkező jelekben, így visszarendelték a pilótát a boxba. Ennek ellenére Raikönnen ezúttal a futamon viszonylag versenyképes volt és végül nyolcadik lett és megszerezte idei első pontját. Nem volt ilyen szerencsés a Mercedes csapat másik pilótája. Coulthard ugyanis a rajt után belerohant az előtte haladóba, így idő előtt kellett a boxba látogatnia, ahol első vezetőszárnyat is kellett cserélni az autóján. Végül a 12. helyen ért célba.
Giancarlo Fisichella az utolsó helyről rajtolt és mindössze egyetlen hellyel maradt le a pontot érő nyolcadik helyről. Így érthetően elégedetten zárta az imolai versenyt. A Sauber másik versenyzője, Felipe Massa a tizedik lett, ő is úgy nyilatkozott, hogy az autójuk sokat javult Bahrein óta.
Ezzel szemben a Jordan nem zárt túl jó hétvégét, mindkét versenyzőjük idő előtt búcsúzott. Pantano a hetedik körben állt ki az autó hibája miatt állt ki. Heidfeld kétszer is kicsúszott, előbb a 19. körben, majd az 52.-ben is, ez után azonban már nem tudott visszatérni a pályára.
Baumgartner Zsolt, ahogy az várható volt nem kezdett el harcolni a mögüle rajtoló Raikkönennel és Fisichellával, hanem hagyta, hogy azok megelőzzék. A még korábbi fejlesztésű tartalékautóval egész jó időket tudott autózni és csapattársa Bruni elé tudott kerülni. Viszonylagosan jó versenyt ment, bár a lekörözések miatt nem tudta a saját tempóját hozni. Bruni a 25. körben másodszorra érkezett a boxbutcába, ám onnan már nem ment tovább, a szerelők betolták a Minardit a garázsba. Szerencsére a Zsolt autója végig bírta a versenyt, a magyar pilóta a 15. helyre hozta be az autót.
Baumgartner Zsolt:
A verseny eleje nehéz volt, mert tegnap vihar volt a pályán, ami lemosta a tapadást adó gumifelületet az aszfaltról. Az első kerékcsere után már rendben volt az autó tapadása. Örülök, hogy a tartalék autóval sikerült jó versenyt teljesítenem és célba érnem. Fizikailag jól bírtam a versenyt, ezt jelzi az is, hogy a verseny utolsó körében autóztam a leggyorsabb körömet.