Egyes értesülések szerint a Toyota tervei között szerepel, hogy akárcsak a Ferrari, egy másik csapatot is ellásson a sajátfejlesztésű erőforrásával. Korábban megjelent hírek szerint a Jordan már tárgyalt a Toyotával motor és váltó átvételéről, 2005-től. Az ötlet ésszerűnek tűnik, hiszen annak ellenére, hogy a Toyota igen gyenge formát mutat, szakértők szerint a motorok teljesítménye felveszi a versenyt a Ferrari és BMW erőforrásaival.

Úgy hírlik, hogy Eddie Jordannek sikerült találnia egy szponzort a Közép-Keleten, aki hajlandó lenne finanszírozni a motorokat, ahogy a malajziai olajcég a Petronas teszi a Sauber esetében. Egyes források szerint azonban a csapat pénzügyi manőverei nem tetszenek a Toyota vezetőségének, így került a képbe a Minardi.

A Toyota amúgy sem üzleti alapon adná a motorokat. Az erőforrásokért nem kérne pénzt, csak a csapat tesztadataira tartana igényt, sőt a későbbiekben ők szeretnének a versenyzőket is kiválasztani. Mindez akár kecsegtető is lehet a Minardi számára, hiszen Paul Stoddart csapata évi tíz millió dollárt fizet az igen régi fejlesztésű motorokért a Cosworth-nak.

Mindez azonban csak a kezdet. Japánban is tudják, hogy a motorról kapott információk keveset érhetnek a jelenlegi helyzetben. A Toyota ugyanis Michelin, a Jordan és a Minardi pedig Bridgestone gumikkal versenyez. Ahhoz hogy használható teszteredményeket kapjanak, a két csapatnak azonos gumikkal kell mennie. Ha pedig a gumik és a motor is azonos, akkor a karosszéria miért ne hasonlítana?

Vannak azonban a tervnek ellenzői is, szerintük először a saját csapatát kellene a Toyotának ütőképessé tenni, csak ezután lehet tovább lépni.