17 fokos hűvös időben vágtak neki a hatvan körös brit futamnak a pilóták. Raikkönen kiválóan rajtolt és kissé ellépett a többiektől. Eközben Jenson Button próbálta megelőzni Rubens Barichellot. Őket Michael Schumacher, Jarno Trulli, Juan Pablo Montoya, Tacuma Sato, David Coulthard követte.

Az első körben Sato megelőzte Montoyát, majd a japán hibáját kihasználva a kolumbiai visszaelőzte a következő körben. Kimi Raikkönen egy kör alatt 3,5 másodperces előnyre tett szert. A negyedik körre a mezőny eleje szétszakadt, Raikkönen ellépett, akit Barichello üldözött tisztes távolból, tőle kissé leszakadva küzdött Button és Schumacher.

A nyolcadik körben elsőként Fernando Alonso jött ki a boxba, aki után egy körrel később a második helyről Barichello állt ki. A 10. körben Coulthard érkezett a boxba, csapattársa egy körrel később, Jenson Buttonnal együtt járt a boxban. Raikkönen Sato mögé érkezett vissza, majd többszöri próbálkozás után a célegyenes végén megelőzte. Ez azonban sok időveszteséget okozott a finn-nek. Button a boxkiállás alatt megelőzte Barichello-t és feljött a második helyre. Eközben Schumacher sorra autózta az újabb körrekordokat.

A német világbajnok a 15. körben járt a boxban, majd a vezető Kimi Raikkönen elé tért vissza, így átvette az elsőséget.

A 17. körben Olivier Panis kiállt a versenyből, eközben Schumacher, Raikkönen, Button Barichello, Fisichella, Montoya, Coulthard volt a sorrend. Ekkorra Fernando Alonso feljött a 11. helyre és körről-körre támadta Mark Webbert. Baumgartner Zsolt megelőzte csapattársát és kezdett elszakadni tőle.

Michael Schumacher-t beérte a látható gyorsabb Kimi Raikkönen, aki kereste a helyet az előzésre. Alonso és Mark Gené a 25. körben érkezett a szerelőihez a második adag üzemanyagért. Két körrel később jött ki Button, a következő körben pedig érkezett Raikkönen és Barichello. A brazil a boxban visszaelőzte a BAR brit pilótáját. Szépen sorban átestek a pilóták a kerékcseréken, néhányan azonban kétkerékcserés boxtaktikával autóztak, így ők még köröztek.

A 31. körben Baumgartner Zsolt Minardija meghibásodott ezért kiállt, ugyanebben a körben járt a boxban Bruni, aki elrántotta a tankoló szerelőjét. Schumacher 23 körrel a verseny vége előtt jött ki másodszor a boxba, és ismét közvetlenül Raikkönen elé állt vissza. Raikkönen támadta a világbajnokot, aki feltartotta a finnt, hogy beérje őket Barichello.

A verseny vége előtt 19 körrel Jarno Trulli hatalmasat bukott, emiatt beküldték a biztonsági autót, ezt kihasználva mindenki kijött a boxba a harmadik kerékcserére. A Renault pilótája sértetlenül hagyta el a roncsot. A biztonsági autó mögött felsorakozva Raikkönen, Barichello, Button kiegyenlítette Schumacher két kerékcserés taktikájából adódó előnyét.

Ekkor Schumacher, Raikkönen, Barichello, Button, Montoya, Fisichella, Coulthard, Webber volt a pontszerzők sorrendje. Raikkönen kereste az előzési pontot, a német mögött, de hiába volt gyors a Mercedes, a Ferrari gyorsabb volt. A 49. körben Patano megpördült és a kavicságyban fejezte be a versenyt.

Michael Schumacher lassacskán elszakadt üldözőitől és megszerezte idei 10. futamgyőzelmét. Az utolsó körökre a finn mögé megérkezett a Ferrari brazil pilótája, de nem tudta megelőzni. Kimi Raikkönen behozta az új McLaren-t a második helyre, Rubens Barichello pedig ahogy eddig minden versenyen, most is pontot szerzett.

A Ferrari ezzel tovább növelte előnyét, hiszen a Renaultok ezúttal pont nélkül távoztak, a BAR-nak pedig be kellett érnie öt ponttal, szemben a Ferrari 16-jával.

Michael Schumacher:

„Úgy éreztem, hogy nagyon jó a stratégiánk a versenyre, azt nem is gondoltam, hogy ilyen hamar kijönnek az előnyei, hisz az első kerékcserét követően az élre álltam. Föláldoztuk az időmérőt a taktika érdekében. Elég szoros volt a verseny néhány körben, hiszen a biztonsági autó elvette a kényelmes helyzetemet.”

Kimi Raikkönen:

„Jó rajtot fogtam, próbáltam olyan gyorsan menni, ahogy csak bírtam. A kerékcserék után a lekörözésekkor mindig időt veszítettem. A harmadik garnitúra gumi nem volt tökéletes, ami megnehezítette, hogy lépést tartsak Michaellel. Számomra és a csapat számára is ez egy nagyon jó eredmény, mert egy nehéz idénykezdet után sikerült a dolgokat jó irányba terelni.”

Rubens Barichello:

„Nagyon jó versenyem volt, a rajt után nagyon nehéz volt követni Kimit, de sikerült közelednem. Amikor bejött a biztonsági autó, akkor úgy tűnt újra itt az esély, de nem volt tökéletes az autó. Túl messze voltam Kimitől, így nem volt esélyem az előzésre”.

Baumgartner Zsolt:

„Tönkrement a motorom, ugyanúgy mint Bahreinben, ezt igazán sajnáltam. Nagyon jó futam volt, fair küzdelmet vívtunk a csapattársammal. Egy kicsit keményebb versenyt produkáltunk most, de mindig figyeltem a gyorsabbakra.”

Az Angol Nagydíj végeredménye:

1. M. Schumacher – Ferrari – (B) – 1:24:42.700
2. K. Raikkonen – McLaren-Mercedes – (M) + 2.130
3. R. Barrichello – Ferrari – (B) + 3.114
4. J. Button – BAR-Honda – (M) + 10.683
5. J. P. Montoya – Williams-BMW – (M) + 12.173
6. G. Fisichella – Sauber-Petronas – (B) + 12.888
7. D. Coulthard – McLaren-Mercedes – (M) + 19.668
8. M. Webber – Jaguar-Cosworth – (M) + 23.701
9. F. Massa – Sauber-Petronas – (B) + 24.023
10. F. Alonso – Renault – (M) + 24.835
11. T. Sato – BAR-Honda – (M) + 33.736
12. M. Gene – Williams-BMW – (M) + 34.303
13. C. da Matta – Toyota – (M) + 1 kör
14. C. Klien – Jaguar-Cosworth – (M) + 1 kör
15. N. Heidfeld – Jordan-Ford – (B) + 1 kör
16. G. Bruni – Minardi-Cosworth – (B) + 4 kör

A világbajnokság állása:

Versenyzők:

1. M. Schumacher 100
2. R. Barrichello 74
3. J. Button 53
4. J. Trulli 46
5. F. Alonso 33
6. J.P. Montoya 29
7. K. Räikkönen 18
8. T. Sato 14
8. D. Coulthard 14
10. G. Fisichella 13
11. R. Schumacher 12
12. F. Massa 5
12. O. Panis 5
14. M. Webber 4
15. N. Heidfeld 3
15. C. da Matta 3
17. T. Glock 2
18. Baumgartner Zs 1

Csapatok:

1. Ferrari 174
2. Renault 79
3. BAR 67
4. Williams 41
5. McLaren 32
6. Sauber 18
7. Toyota 8
8. Jordan 5
9. Jaguar 3
10. Minardi 1