A Német Nagydíjon szerzett győzelmével Schumacher tovább növelte saját és csapata előnyét. Karrierjének 81. futamgyőzelme volt a mostani. A versenyen sem indult problémamentesen a rajt, mivel Olivier Panis jelezte, hogy gond van az autójával. Végül a toyotás francia, csak a boxutcából tudott elrajtolni.
A Ferrari német pilótája már a rajtnál az élre került és nem esett nehezére, hogy megőrizze pozícióját. Mindössze Kimi Raikkönen próbált lépést tartani, ám a 13. körben közbeszólt a technika ördöge. A hátsó vezetoszárny középso eleme ugyanis egyszerűen levált, és a leszorító erő megszűnése miatt a McLaren Mercedes gumifalnak csapódótt. A finn versenyzo nem szenvedett sérülést. Csapattársa David Coulthard ezúttal szerencsésebb volt és kemény csata után negyedikként ért célba.
A brit Jenson Button motorcsere miatt a 13. helyrol indult de végül a dobogó második helyét sikerült megszereznie. Ráadásul a BAR Honda pilótája a futam vége felé csak fél kézzel vezetett, mivel a sisakját rögzíto szíj meglazult, ezért bal kezével azt kellett tartania.
Barrichello rögtön az 1. körben megrongálta első szárnyát, mivel fennakadt az előtte haladó McLaren-en. A hibán csak a szerelők tudtak segíteni egy boxkiállás alkalmával. Fernando Alonso ismét szépet rajtolt és második helyre jött föl közvetlenül a rajt után. Raikkönen ezt nem tűrte sokáig, mivel a 2. körben már meg is előzte a spanyolt és Schumacher nyomába eredt.
Ralf Schumacher nyomába viszont még senki sem szegődhetett, mivel balesete miatt most sem állhatott rajthoz. Helyette a brazil tesztpilóta Antonio Pizzonia bizonyíthatott. Ez sikerült is neki, mivel pontszerzo helyen, hetedikként hagyhatta el a pályát.
Montoya ezúttal nem nyújtott kiemelkedő teljesítményt. A kolumbiai elszúrta a rajtot és egyből a hetedik helyre esett vissza. A 20. körben még egy kicsúszást is sikerült összehoznia, így végül az 5. helyen futott be.
Alonsonak folyamatosan figyelnie kellett a mögött haladó Coulthardra, majd Button érkezett meg a 35. körben. Az izgalmas üldözésből eleinte a Renault került ki győztesen, az 51. körben azonban a elvesztette a második helyet. Hatodikként a jaguaros Mark Webber haladt át a célvonalon.
Baumgartner Zsolt lerajtolta csapattársát Gianmaria Brunit, majd jó versenyzéssel három bokszkiállás után a 16. helyen fejezte be a versenyt.
Michael Schumacher:
„Micsoda hétvége, pole és most a gyozelem! Nagyon elégedett vagyok, nem találok szavakat. Éreztem a rajongók bíztatását, és a motorzaj ellenére hallottam oket mikor áthaladtam a célvonalon. Mivel az elmúlt években nem voltam valami sikeres hazai pályán, még jobban örülök a sikernek. Eloször Kimi gyakorolt rám nagy nyomást, majd Jenson és Fernando következett. Tudtam tartani a különbséget, de növelni nem sikerült. A csapat szuper munkát végzett. Kicsit tartottam Jensontól, mivel nem tudtam pontosan, milyen stratégián van, így aggódtam. Keményen kellett hajtanom az egész futam alatt. Hogy miként érzem magam 50 hibamentes verseny után? Csodálatos, leírhatatlan, milyen megbízhatóak vagyunk, azonban nem szabad leállni.”
Jenson Button:
„Az idén bevezetett szabály nagyon megnehezíti a pilóták dolgát. Tudtam, hogy jó az autó, de csak arra számítottam, hogy jó versenyzéssel akár ötödik is lehetek. Arra nem is gondoltam, hogy felállhatok a dobogóra, a második helyezés fantasztikus eredmény. Kétségtelen, hogy ez volt pályafutásom legjobb versenye. Az autó kifogástalanul működött, a motor nagyszerű volt, és a csapat is hibátlan munkát végzett. Az elso körben nem tudtam javítani, de ahogy a verseny során lehetoségem adódott, elorébb léptem, Fernandoval pedig nagyszerű harcot vívtunk. Többször is visszaverte a támadásaimat de végül sikerült megeloznöm és lehagynom ot. Sajnos nem volt minden problémamentes. A sisakomat kellett tartanom, mert meglazult a rögzítése, és ahogy a levego alászaladt alig jutottam lélegzethez. Ezért idonként egy kézzel kellett vezetnem. A csapat abszolút megérdemli ezt az eredményt.”
Fernando Alonso:
„Nem tudom mi történt az autómmal a verseny utolsó szakaszában. Eloször az elso szárnyra, majd a felfüggesztésre gyanakodtam. Egy biztos, nem volt tapadása az autóm elejének. Rádión beszóltam a csapatnak, hogy kihajtok a boxba, de mondták, maradjak csak kint. Késobb ráhajtottam az egyik kerékvetore, és hirtelen minden jóra fordult. Talán valahova beszorult egy kis szennyezodés. Talán életem egyik legjobb rajtját produkáltam, majd hatalmas csatát vívtam Buttonnal. Remek verseny volt a mai.”
Német Nagydíj A verseny végeredménye:
1. M. Schumacher – Ferrari – (B) – 1ó23:54.848
2. J. Button – BAR-Honda – (M) + 8.329 mp
3. F. Alonso – Renault – (M) + 16.351 mp
4. D. Coulthard – McLaren-Mercedes – (M) + 19.231 mp
5. J. P. Montoya – Williams-BMW – (M) + 23.055 mp
6. M. Webber – Jaguar-Cosworth – (M) + 41.108 mp
7. A. Pizzonia – Williams-BMW – (M) + 41.956 mp
8. T. Sato – BAR-Honda – (M) + 46.842 mp
9. G. Fisichella – Sauber-Petronas – (B) + 1:07.102
10. C. Klien – Jaguar-Cosworth – (M) + 1:08.578
11. J. Trulli – Renault – (M) + 1:10.580
12. R. Barrichello – Ferrari – (B) + 1:13.520
13. F. Massa – Sauber-Petronas – (B) + 1 kör
14. O. Panis – Toyota – (M) + 1 kör
15. G. Pantano – Jordan-Ford – (B) + 3 kör
16. B. Zsolt – Minardi-Cosworth – (B) + 4 kör
17. G. Bruni – Minardi-Cosworth – (B) + 4 kör
A világbajnoki pontverseny állása:
Pilóták:
1. M. Schumacher 110
2. R. Barrichello 74
3. J. Button 61
4. J. Trulli 46
5. F. Alonso 39
6. J.P. Montoya 33
7. D. Coulthard 19
8. K. Räikkönen 18
9. T. Sato 15
10. G. Fisichella 13
11. R. Schumacher 12
12. M. Webber 7
13. O. Panis 5
13. F. Massa 5
15. N. Heidfeld 3
15. C. da Matta 3
17. T. Glock 2
17. A. Pizzonia 2
18. Baumgartner Zs 1
Csapatok:
1. Ferrari 184
2. Renault 85
3. BAR 76
4. Williams 47
5. McLaren 37
6. Sauber 18
7. Toyota 8
8. Jaguar 7
9. Jordan 5
10. Minardi 1