Az időjárásnak köszönhetően igen izgalmasan alakult a Belga Nagydíj időmérő edzése. Délelőtt az első szabadedzést el kellett halasztani, mert a hatalmas eső miatt ködbe burkolózott a környék és a mentőhelikopterek nem tudtak volna felszállni. Charlie Wighting a verseny igazgatója így nem kockáztatott. Sőt a második edzés is csak 15 perces volt, így versenyzők nem igazán tudtak felkészülni.

Többen hibáztak az edzés alatt. Összetörte autóját a Toyota tesztpilótája Ryan Brisco, a Williams versenyzője Antonio Pizzonia és Minardi pilótája Gianmaria Bruni is. Baumgartner Zsoltnak ellenben nagyon feküdt a vizes belga aszfalt, amelyen korábban már többször versenyzett. Az eső miatt kiegyenlítődtek a motorok közötti teljesítménykülönbségek, így fordulhatott elő az, hogy Zsolt nem csak a másik két Minardit, de a két Jordant is maga mögé utasította az egyik edzésen.

A szakadó esőben zajló időmérőn azonban sajnos problémája akadt a gumikkal, így csak a 18. helyet szerezte meg, megelőzve a feltűnően lassan autózó toyotás Ricardo Zontát és a Jordanes Pantanot. Az első hét autó után a következő sorrend alakult ki: Panis, Klien, Heidfeld, Bruni, Baumgartner, Pantano, Zonta. Utánuk érkezett a Jaguar pilótája Mark Webber, aki sokáig tartotta az első helyet.

Ám az időmérő közepén elállt az eső ekkor jöttek a Renault pilótái. A csapat kockáztatott és intermedia gumikkal autóztak. Jarno Trulli 2,5 másodpercet vert Weberre és átvette a vezetést, Alonso lassabb volt nála, de második lett.

Az utánuk következők ismét esővel találták szembe magukat és sokat lassultak. Montoya például három másodperccel rosszabbat ment, mint Trulli. De Raikkönen sem ment jobban, hibázott is. Coulthardnak viszont viszonylag jól ment, végül negyedik lett.

Mindenki kíváncsian várta mire lesznek képesek a Ferrarik. Rubens Barichello érkezett elsőként, aki az első, majd a második időmérő pontnál is gyorsabb volt Trullinál. Ám a buszmegállónak nevezett sikán bejárati kanyarját elrontotta, ezzel hatodik lett.

Végül Michael Schumacher következett, aki szinte tökéletesen ugyanúgy autózott, mint csapattársa. Ő azonban nem hibázott, de így is csak második lett 72 ezreddel lemaradva. Jarno Trulli így Monte-Carlo után idén másodszor indulhat az első rajtkockából, és talán most van esélye rá, hogy versenyben győzze le Schumachert, aki a hercegségben kiesett. A Renaultok köztudottan jól rajtolnak, így a németnek nem csak Trullira, hanem a harmadik helyről induló Alonsora is figyelnie kell majd.

Schumacher számára biztató ez az eredmény, hiszen ő esőben ugyanolyan gyors volt, mint Trulli szárazabb időben. Emellett Spa nagyon kedves a német világbajnoknak, hiszen itt mutatkozott be a Forma-1-ben 1991-ben, és 1992-ben itt aratta első győzelmét is. Ideivel együtt 13-szor indult már itt, és még is csak egyszer a pole pozicíóból, ennek ellenére hatszor győzött már itt. Nem mellékesen ez a pálya is hazai versenyének számít, mert nagyon közel van szülővárosához, Kerpenhez.

Trulli:

„Nagy szerencsém volt. Kockázatot vállaltunk az intermédia gumik használatával, ami nagyon jól bevált. Jó kört sikerült autóznom, így ismét az első helyről indulhatok.”

Schumacher:

Ilyen az élet, egy szerencsejáték. A futam végére ismét megjött az eső, akkor, amikor nem kellett volna. Az első sorban vagyok a második helyen, ezzel elégedett vagyok. Nem volt túl jó köröm, az ötödik kanyarban megcsúszott az autóm.

Fernando Alonso:

Érdekes verseny lesz holnap, mi általában jól rajtolunk. Nehéz napunk volt, reggel nem tudtunk gyakorolni, ami nem tett jót. A köröm nagyon jó volt, bízom benne, hogy holnap ugyanilyen jó lesz autóm, függetlenül attól, hogy száraz lesz az idő vagy esik.

A Belga Nagydíj időmrő edzésének eredménye:

1. Trulli Renault M 1’56″232 215.972 km/h
2. M. Schumacher Ferrari B + 0’00″072
3. Alonso Renault M + 0’00″454
4. Coulthard McLaren Mercedes M + 0’01″758
5. Fisichella Sauber Petronas B + 0’01″808
6. Barichello Ferrari B + 0’01″943
7. Webber Jaguar Cosworth M + 0’02″497
8. Massa Sauber Petronas B + 0’02″776
9. Panis Toyota M + 0’03″320
10. Raikkönen McLaren Mercedes M + 0’03″403
11. Montoya Williams BMW M + 0’03″449
12. Button BAR Honda M + 0’04″005
13. Klien Jaguar Cosworth M + 0’05″014
14. Pizzonia Williams BMW M + 0’05″215
15. Sato BAR Honda M + 0’05″581
16. Heidfeld Jordan Ford B + 0’06″413
17. Bruni Minardi Cosworth B + 0’06″419
18. Baumgartner Zsolt Minardi Cosworth B + 0’07″071
19. Pantano Jordan Ford B + 0’07″601
20. Zonta Toyota M + 0’07″663