Az évad utolsó európai versenyét, az Olasz Nagydíjat az időjárás tette izgalmassá. Egész délelőtt esett az eső a monzai pálya környékén, aminek a nyomai a rajt előtt a pályán is láthatóak voltak. Nem volt ugyan összefüggő víz a pályán, de a felülete nedves volt. Emiatt a csapatok nagy problémával küzdöttek, hogy milyen gumival is induljanak. Rubens Barrichello Intermediet gumival, rajtolt csakúgy, mint Felipe Massa, és David Coulthard. A Mercedes versenyzője azonban a felvezető kör után kiment a boxba és száraz kerekeket tetetett fel.
A rajt Barrichellonak sikerült a legjobban, aki hamar ellépett a mezőnytől és két kör alatt 10 másodperces előnyre tett szert. Fernando Alonso jól rajtolt szépen elment Montoya és Schumacher között. Alig tudtak elfordulni az első kanyarban a versenyzők, csúszkáltak, köztük a Ferrari világbajnoka is. A második sikánban Michael Schumacher meg is pördült, és visszaesett leghátulra. Olivier Panis az ekkor történt kavarodásban esett ki.
Jenson Button üldözte Montoyát, aki a harmadik körben megcsúszott, ekkor a BAR-os pilóta megelőzte őt. A 3. 4. körre Barichello előnye, hátrányára változott, mert gumija túlmelegedett és Alonso beérte, majd meg is előzte a brazilt, aki azonnal ment a boxba száraz gumikért. Őt az ezután következő körökben a többiek is követték.
8. körben Felipe Massa nagy lendülettel érkezett meg az egyik Jordan mögé, és neki is ment, de csak az első vezetőszárnya bánta ezt a manővert.
A 11. körben Michael Schumacher beérte csapattársát és a könnyebb autójával meg is előzte őt. Két körrel később Antonio Pizzonia is megelőzte Barrichellot, még ebben a körben Kimi Raikkönen végleg kiállt a boxba. Ekkora a hétszeres világbajnok beérte, majd megelőzte Fernando Alonso-t is. Button eközben akkora előnyre tett szert, hogy miután kiment a boxba a vezető helyre tudott visszatérni.
A 17. körben a sorrend a következő volt: Button, Alonso, Montoya, Barrichello, Fisichella, Sato, Coulthard, Webber, Schumacher, Pizzonia volt a sorrend. Közülük azonban Fisichella nem volt kint a boxban.
Michael Schumacher több körön keresztül üldözte Mark Webbert, aki ezalatt elrontott egy sikánt, a német így elment mellette. Az első 4 pilóta egymáshoz képest látótávolságban autózott. A 21. körben a pályán lévő versenyzők között a Antonio Pizzonia autózott a leggyorsabban, sikerült is megelőznie Mark Webbert, akit egy körrel később Fisichella is legahygott.
Az első négy versenyző egyre jobban összerázódott, csökkent közöttük a távolság, eközben a 16 másodperces hátrányban lévő Michael Schumacher egy másodperccel gyorsabb köröket autózott az élmezőnynél. David Colulthard egészen a 26. körig tudott kint maradni a pályán, a csapat megpróbálta egy tankolással és kerékcserével teljesíteni a távot.
24. körrel a vége előtt ismét Rubens Barrichello kezdte meg a kerékcserék sorát, ami után a hatodik helyre jött vissza Schumacher mögé. A 30. körben Bruni kiállt a boxba, a tankolás közben meggyulladt a kifolyó üzemanyag. Az olasz fiú ezzel feladta a versenyt, de nem sérült meg súlyosan.
20 körrel a vége előtt Alonso, Montoya, egyszerre érkezett a boxba, visszatérve a pályára maradt ugyanez a sorrend. Az egy körrel később érkező Jenson Button is simán jött vissza a fiatal renault-os elé, de Barrichello mögé. Ekkor Michael Schumacher került az élre, mögötte pedig Rubens Barichello autózott. De 17 körrel a vége előtt a Schumacher is kint járt a boxban, majd Tacuma Sato mögé jött vissza, akit azonban az első sikánnál megelőzött. Ekkor Rubens Barrichello került az élre.
13 körrel a vége előtt a második helyen autózó Alonso megpördült és kicsúszott a sóderágyba, ahonnan már nem tudott visszatérni. Egy körrel később Rubens Barrichello ismét, immár harmadszor járt kint a boxban, ahol új gumikat és üzemanyagot kapott. Majd ezek után az első helyre tért vissza. Sőt eközben Michael Schumacher beérte Jenson Buttont és meg is előzte az angolt.
A két Ferrari szépen lassan ellépett az üldözőktől. Miközben a hatodik helyért David Coulthard és Antonio Pizzonia csatázott. A brazil meg is lökte a skótot, de mindeketten versenyben maradtak.
A végén már csak bemutató jelleggel körözött a két Ferrari, kettős győzelmet aratva hazai versenyükön.
Ezzel sorozatban harmadik győzelmét aratta Monzában a Ferrari. Rubens Barrichello pedig megismételte a 2002-es sikerét. A brazil pilóta idén a negyedik versenyző, aki Schumacher, Trulli és Raikkönen után futamot tudott nyerni.
Rubens Barrichello:
„Nehéz döntés volt, hogy milyen gumit használjunk, mert a pálya nedves volt, de hamar felszáradt. Amikor a verseny folyamán Michael és Pizzonia is elment mellettem elkeseredtem. Kissé alulkormányozott volt az autó, de sikerült rajta állítani, attól kezdve minden remekül ment. Azt hiszem ez a legjobb évadom, csak egy győzelem hiányzott.”
Michael Schumacher:
„Azt hittem végleg kiesek, amikor megpördültem. Mindenkit el kellett engednem, ami érdekessé tette a versenyt. Ekkor nem gondoltam rá, hogy második lehet. „
Jenson Button:
„Nem gondoltam, hogy a Ferrarik ennyire jók. Esélyünk volt a győzelemre, de a Ferrarik jobbak voltak. Ez egy remek eredmény, hiszen a csapat immár második a pontversenyben.”
A Monzai Nagydíj végeredménye:
1. Barrichello Ferrari (B) 1ó15:18.448
2. M.Schumacher Ferrari (B) + 1.347
3. Button BAR-Honda (M) + 10.197
4. Sato BAR-Honda (M) + 15.370
5. Montoya Williams-BMW (M) + 32.352
6. Coulthard McLaren-Mercedes (M) + 33.439
7. Pizzonia Williams-BMW (M) + 33.752
8. Fisichella Sauber-Petronas (B) + 35.431
9. Webber Jaguar-Cosworth (M) + 56.761
10. Trulli Renault (M) + 1:06.316
11. Zonta Toyota (M) + 1:22.531
12. Massa Sauber-Petronas (B) + 1 kör
13. Klien Jaguar-Cosworth (M) + 1 kör
14. Heidfeld Jordan-Ford (B) + 1 kör
15. Baumgartner Zsolt Minardi-Cosworth (B) + 3 kör
A világbajnokság állása:
Pilóták:
1. M. Schumacher 136 pont
2. R. Barrichello 98
3. J. Button 71
4. J. Trulli 46
5. F. Alonso 45
6. J.P. Montoya 42
7. K. Räikkönen 28
8. D. Coulthard 24
9. T. Sato 23
9. G. Fisichella 19
11. R. Schumacher 12
12. F. Massa 10
13. M. Webber 7
14. O. Panis 6
15. A. Pizzonia 6
16. C. da Matta 3
16. N. Heidfeld 3
16. C. Klien 3
19. T. Glock 2
20. B. Zsolt 1
Csapatok:
1. Ferrari 234 pont
2. BAR 94
3. Renault 91
4. Williams 60
5. McLaren 52
6. Sauber 29
7. Jaguar 10
8. Toyota 9
9. Jordan 5
10. Minardi 1