Igencsak kettős napot zárt szombaton a Ferrari csapat. Michael Schumacher a délelőtti szabadedzésen kicsúszott, és autójával háttal a gumifalba csapódott, amitől a versenyautó motorja rövid időre ki is gyulladt. Hiába minden technikai tudás, ezzel a motorral már nem tudtak mit kezdeni a Ferrari mérnökei, így Schumacher teljesen új autóval indult az időmérő edzésen. A tartalék autóval előtte nem tudott körözni, így azonban csak gyenge produkcióra futott a hétszeres világbajnok erejéből, a nyolcadik időt autózta az időmérőn. Ezzel Schumacher a 18. helyre került, mögötte csak a két Minardi lesz.
Rubens Barrichello viszont, ahogy egész hétvégén, úgy az időmérő edzésen is remekelt, és viszonylag nagy fölénnyel 0,204 másodperccel előzte meg a második Juan Pablo Montoya-t (Williams). Talán idén, végre megtörik Barrichello szerencsétlensége, hiszen hazájában még soha nem tudott győzni Forma-1-es futamon. Ez a brazil 13. elsősége időmérőn. Montoya mögött jövendőbeli csapattársa Kimi Raikkönen (McLaren) lett a harmadik. Jelenlegi csapattársaik ezúttal nem teljesítettek túl fényesen, hiszen Ralf Schumacher (Williams) a hetedik, David Coulthard (McLaren) csak a 13. helyre tudta kvalifikálni magát. Szerencséjükre mindketten a pálya tisztább feléről rajtolhatnak majd.
A szintén hazai pályán versenyző Felipe Massa (Sauber) kiemelkedő teljesítményt nyújtva versenyautóját a negyedik helyre hozta be, pedig az egyik kanyarban meg is csúszott. Ennek ellenére Raikkönen-től csak 0,03 másodperccel maradt el a brazil. Giancarlo Fisichella-nak (Sauber) már nem sikerült ennyire hangosra az időmérő, de tizenegyedik helye nem rossz.
A Brazil Nagydíj rajtjának harmadik sorát a BAR Honda pilótái szerezték meg. Minimális különbséggel ugyan, de Jenson Button gyorsabb volt, mint Tacuma Sato. Ez ugyan nem idei legemlékezetesebb időmérőjük volt, de jobban szerepeltek, mint a Ranault-ok, így nagy esélyük van rá, hogy másodikak legyenek a konstruktőrök versenyében.
Jacques Villeneuve továbbra sincs régi formájában, és ezúttal is lassabb volt, mint csapattársa. A kanadai versenyző ezúttal a 14. helyig kormányozta a Renault R24-es versenyautót. Fernando Alonso (Renault) sem volt elégedett az elért kilencedik hellyel, délelőtt kiegyensúlyozottabban viselkedett az autó, akkor jobban ment neki.
Úgy tűnik jó választás volt a Toyota részéről, hogy Jarno Trulli-t már idén beültette versenyautójába, hiszen nem csak tapasztalatot gyűjt, de az év végét is szebbé teheti a csapat számára. Az olasz pilóta az időmérőn a 10. helyet szerezte meg. Ezúttal a brazil Ricardo Zonta a csapattársa, akinek azonban nem sikerült tökéletesen beállítani az autót, így lassabb kanyarokban sok időt veszített.
Nem tudott nagyot alkotni utolsó versenyén a Jaguar csapat sem, bár a jövőre a Williamshez igazoló Mark Webber ezúttal is jól ment, és a hatodik sorba kvalifikálta magát. Csapattársa Cristien Klien 0,6 másodperccel lassabb volt nála és négy hellyel háttrébb került.
Ha csak az időmérő elért eredményt tekintjük, akkor a megszokott sorrendet láthatjuk a hátsó sorokban. A két Jordan a kilencedik a két Minardi a tizedik sorba került. Közülük Nick Heidfeld (Jordan) volt a leggyorsabb, Baumgartner Zsolt csapattársa Gianmaria Bruni pedig ki sem ment a második időmérőn, így ő lett az utolsó.
Rubens Barrichello:
„A legjobb formámat hoztam a pályán, mikor láttam, hogy az én nevem mellett szerepel a legjobb idő, a lábaim szinte lebénultak, olyan nagy volt rajtam a nyomás. Mivel az autóm nagyon jó, így most már nyugodt vagyok, már nem izgulok. Ma este otthon alszok a saját ágyamban, és a fiammal játszom.”
Juan Pablo Montoya:
„Elégedett vagyok a mostani eredményemmel, nem hiszem, hogy Rubenst legyőzhettem volna. Az első szektorban vesztettem a legtöbb időt. Holnap a rajt érdekes lesz, az autónk kitűnő lett, így remélem jó eredménnyel fejezzük be a szezont.”
Kimi Raikkönen:
„Eddig az egész hétvégén elégedett voltam az autóval. Lehettem volna első is, olyan kicsik voltak a különbségek. Jó sikerült a mért köröm is, de a kilencedeik kanyarban időt veszthettem, itt a kocsi hátulja instabil volt. Bízom benne, hogy jó versenyünk lesz.”
Baumgartner Zsolt:
„Nagyon örülök annak, hogy nem szakadt meg a pénteki fejlődés, és szinte minden egyes edzésen javítani tudtam az időket illetően. Jól dolgozott a csapat, és az autó folyamatosan fejlődött. Azt hiszem ennek ékes bizonyítéka, hogy a Jordant vezető Timo Glockot egy híján valamennyi szabadedzésen sikerült megvernem, és az időmérésen is alig volt köztünk különbség, pedig a taktikánk vélhetően más lesz a versenyen. Az időmérésen a második szektorban kétszer is gondjaim voltak a féktávon, és az ott elvesztegetett idő miatt nem sikerült Glock elé kerülnöm, de így sem vagyok elkeseredett. Örülök, hogy ennyire közel vagyunk a Jordan csapathoz, és remélem, hogy mindez a verseny során is így lesz. A pálya nagyon egyenetlen, ezért a gumikat alaposan igénybe veszi, így lesznek meglepetések a versenyen.”
A időmérő edzés végeredménye:
1. Rubens Barrichello Ferrari B 1’10″646 219.579 Km/h 3
2. Juan Pablo Montoya Williams BMW M 1’10″850 + 0’00″204 3
3. Kimi Raikkönen McLaren Mercedes M 1’10″892 + 0’00″246 3
4. Felipe Massa Sauber Petronas B 1’10″922 + 0’00″276 3
5. Jenson Button BAR Honda M 1’11″092 + 0’00″446 3
6. Tacuma Sato BAR Honda M 1’11″120 + 0’00″474 3
7. Ralf Schumacher Williams BMW M 1’11″131 + 0’00″485 3
8. Michael Schumacher Ferrari B 1’11″386 + 0’00″740 3
9. Fernando Alonso Renault M 1’11″454 + 0’00″808 3
10. Jarno Trulli Toyota M 1’11″483 + 0’00″837 3
11. Giancarlo Fisichella Sauber Petronas B 1’11″571 + 0’00″925 3
12. Mark Webber Jaguar Cosworth M 1’11″665 + 0’01″019 3
13. David Coluthard McLaren Mercedes M 1’11″750 + 0’01″104 3
14. Jacques Villeneuve Renault M 1’11″836 + 0’01″190 3
15. Ricardo Zonta Toyota M 1’11″974 + 0’01″328 3
16. Cristian Klien Jaguar Cosworth M 1’12″211 + 0’01″565 3
17. Nick Hiedfeld Jordan Ford B 1’12″829 + 0’02″183 3
18. Timo Glock Jordan Ford B 1’13″502 + 0’02″856 3
19. Baumgartner Zsolt Minardi Cosworth B 1’13″550 + 0’02″904 3
20. Gianmaria Bruni –