Érdekesen kezdődött a Forma-1-es világbajnokság utolsó futama, a Brazil Nagydíj. Amikor a pilóták és a mérnökök megkezdték a rajtprocedúrát elkezdett esni az eső. Egy idő után már rendesen zuhogott, ezért az is felmerült, hogy a biztonsági autó után repülő rajttal indulnak majd a versenyzők.

De amikor elindult a felvezető kör már elállt az eső, így sima rajttal kezdődött a futam. A pálya hamar száradt, de még vizes volt, így a legtöbben intermedia gumikkal indultak, de például a Renault-okon száraz gumik voltak. Baumgartner Zsolt a felvezető kör után a boxba hajtott és onnan rajtolt csapattársával együtt.

A rajtnál Juan Pablo Montoya (Williams) beragadt, így Kimi Raikkönen (McLaren) és Felipe Massa (Sauber) is elment mellett. De a következő kanyarokban visszaelőzte Massát, viszont Jenson Button (BAR) is Montoya elé került. Rubens Barrichello (Ferrari) jól rajtolt, ennek ellenére Raikkönen pár kanyarral később meg tudta előzni. Giancarlo Fisichella (Sauber) a rajt után megpördült, de meg tudta fogni az autóját. Ugyanígy járt Michael Schumacher (Ferrari) is a második körben, pedig addigra többeket is megelőzött.

Barrichello a harmadik körben visszaelőzte Raikkönent, Jenson Button versenyautója viszont tönkrement, így kiállt. Montoya beérte Raikkönent, mögöttük ott autózott Massa is.

Elsőként Ralf Schumacher érkezett a boxutcába száraz abroncsokért, de hamarosan követte csapattársa is. Kimi Raikkönen és Juan Pablo Montoya egymás mellett autózva jöttek ki a boxból, ahol az első íven még a McLarenes versenyző állt az élen, de a Williams-es azonnal megelőzte. Kijött a két Ferrari is száraz pályára való gumikért, üzemanyagot viszont alig kaptak. Ez azonban már későn volt, Barrichello sokáig körözött a száraz pályán köztes gumikkal, így hátrányba került a vetélytársaival szemben.

A nagy kavarodás után Alonso, Montoya, Raikkönen, Ralf Schumacher, Sato volt az első öt sorrendje. Rubens Barrichello visszacsúszott a hatodik helyre Jacques Villeneuve elé. Eközben Michael Schumacher David Coultharddal vívott izgalmas csatát a nyolcadik helyért.

Fernando Alonso autózta a verseny ezen a szakaszán leggyorsabb köröket, így fokozatosan tudott eltávolodni üldözőitől. Ugyanígy sikerült Montoyának is előnyt szereznie Raikkönennel szemben. David Coulthard a 14. körben járt kinn a boxban üzemanyagért. A 17. körben Nick Heidfeld (Jordan) versenyautója tönkrement, ezzel a német idő előtt búcsúzott.

Fernando Alonso az élről csak a 18. körben jött ki először üzemanyagért és gumikért, ekkor már látszott, hogy ő kétkerékcserés taktikával versenyez. Csapattársa Villeneuve is hasonlóan autózott, ő csak húsz kör után „látogatta meg” csapatát. Ezután Montoya került az élre, Alonso pedig a hatodik helyre állt vissza.

A 23. körben Montoya, Raikkönen, Ralf Schumecher, Sato, Barrichello, Alonso, Michael Schumacher volt a sorrend. Ugyanebben a körben a két Jaguar összeütközött, ugyanis Cristian Klien ráhúzta az autója orrát Mark Webberére, amikor az meg akarta előzni. Webber kiesett, Klien tudta folytatni, de első szárnyat kellett cserélni autóján.

A 26. körben Ralf Schumacher másodszor is kiment kereket cserélni, majd a hetedik helyre tért vissza. Őt Barrichello és Sato követte egy körrel később a boxban. Montoya a 27. körben ment ki üzemanyagért, és sikerült is megtartania vezető helyét a kerékcserék után. Michael Schumacher, Jarno Trulli, Kimi Raikkönen is ebben az időszakban járt a boxban.

A 30. körben, Montoya, Raikkönen, Alonso, Ralf Schumacher, Sato, Barrichello, Massa volt a sorrend, miközben ismét elkezdett csepegni az eső. Emiatt Sato a célegyenes végén ki is csúszott, de tudta folytatni a versenyt, ám Barrichello megelőzte.

Kissé egyhangúan folyt a verseny harmadik negyedben, szépen köröztek a versenyzők, miközben az eső elállt. David Coulthard 30 körrel a vége előtt a kilencedik helyről látogatott ki ismét a boxba.

25 körrel a vége előtt érkezett Villeneuve, majd egy körrel később Alonso a boxba második kerékcseréjükre. Eközben már azok is érkeztek tankolni, akik a három kerékcserét terveztek. Raikkönnen öt körrel tovább tudott kinn maradni, mint Montoya, visszatérve azonban nem tudta megelőzni, mert a kolumbiai nehéz autóval is tudott olyan köröket menni, mint a finn. Ellenben sikerült egészen közel kerülnie hozzá, ami izgalmas tette a végjátékot.

Az élmezőny kerékcseréi után Montoya, Raikkönen, Barrichello, Sato, Alonso, Ralf Schumacher, Michael Schumacher volt a sorrend. Az első kettő, illtetve a Sato vezetésű négyes autózott együtt, Barrichello kissé magányosan haladt.

Sokáig szinte tökéletesen azonos köröket autózott a győzelemért csatázó két pilóta, ám két körrel a vége előtt Kimi Raikkönen abbahagyta Montoya üldözését és visszavett a tempóból. Ezzel Juan Pablo Montoya megnyerte a 2004-es év utolsó versenyét, ami egyben neki is az utolsó futama volt a Williams színeiben. Ez volt a kolumbia negyedik győzelme a Forma-1-ben.

Rubens Barrichello-nak ezúttal sem sikerült győzni hazájában, meg kellett elégednie a harmadik hellyel. Fernando Alonso és Ralf Schumacher az utolsó körben még megelőzte Tacuma Satot, aki így csak hatodik lett. Michael Schumacher a 18. helyről rajtolva a hetedik helyen fejezte be a versenyt. Baumgartner Zsolt csapattársát megelőzve a 16. helyen fejezte be a versenyt.


Juan Pablo Montoya:

„Igazán kemény verseny volt, Kimi folyamatosan hajtott, jó köröket futottam, így magam mögött tudtam tartani. A verseny elején úgy éreztem, hogy jobban tapadtak a gumijaim, mint a többieké, ami előnyömre volt és a kerékcserék is jókor jöttek. Időnként esett az eső, emiatt lassítani kellett néha. Négy évig voltam a Williamsnél, és hogy győzelemmel búcsúzhatok az remek, köszönöm mindenkinek. Nagyon várom, hogy jövőre együtt versenyezzek Kimivel.”

Kimi Raikkönen:

„Minden tőlem tehetőt megpróbáltam, közel is kerültem, Juan Pablohoz, de nem eléggé. Nem volt módom előzni. A második kiállásnál vesztettem el dolgot, pedig még elsőként jöttem ki. „

Rubens Barrichello:

„Akörülmények nem kedveztek nekem, a változó körülményekben nem voltunk túl jók. A slick gumijaim nem tapadtak túl jól, igencsak csúszkáltam amikor esett az eső. „

Baumgartner Zsolt:

„Egy megfázás miatt lázasan vágtam neki a futamnak, de szerencsére ez nem tudott megzavarni az összpontosításban. Nagyon nagy meccset vívtunk Brunival, de igazán közel nem is tudott hozzám kerülni, aminek nagyon örülök. Az egész hétvégét élveztem, hiszen az autóval ezúttal nem volt gond, és jó ritmusban tudtam vezetni. Közvetlenül a rajt előtt az időjárási viszonyok miatt változtattunk a taktikánkon, és a kedvező üzemanyag felhasználási stratégia érdekében én is a bokszból indultam. Az aszfalt a versenyen is zavaróan egyenetlen volt, de ehhez már hozzászoktam az előző napokon, így nem jelentett gondot.

Nagyon kemény évet csináltunk végig közösen, és szeretném megköszönni nekik azt a sok munkát és törődést, aminek révén eljuthattunk oda, hogy a Minardi ezt az évet szerzett ponttal fejezheti be. Remélem, hogy a magyar Forma 1-es rajongóknak nem okoztam csalódást. Minden tőlem telhetőt megtettem annak érdekében, hogy büszkék lehessenek rám, és örülök, hogy a 2004-es évet követően már elmondhatjuk, hogy van magyar pontszerző a Forma 1-ben.”


A Brazil Nagydíj végeredménye:

1. J.P. Montoya – Williams-BMW (M) 1h28:01.451
2. K. Raikkonen – McLaren-Mercedes (M) + 1.022
3. R. Barrichello – Ferrari (B) + 24.099
4. F. Alonso – Renault (M) + 48.308
5. R.Schumacher – Williams-BMW (M) + 49.740
6. T. Sato – BAR-Honda (M) + 50.248
7. M.Schumacher – Ferrari (B) + 50.626
8. F. Massa – Sauber-Petronas (B) + 1:12.310
9. G. Fisichella – Sauber-Petronas (B) + 1:13.842
10. J. Villeneuve – Renault (M) + 1 kör
11. D. Coulthard – McLaren-Mercedes (M) + 1 kör
12. J. Trulli – Toyota (M) + 1 kör
13. R. Zonta – Toyota (M) + 1 kör
14. C. Klien – Jaguar-Cosworth (M) + 2 kör
15. T. Glock – Jordan-Ford (B) + 2 kör
16. Zs. Baumgartner – Minardi-Cosworth (B) + 4 kör
17. G. Bruni – Minardi-Cosworth (B) + 4 kör

A világbajnokság végeredménye:

Pilóták:

1. M. Schumacher 148
2. R. Barrichello 114
3. J. Button 85
4. F. Alonso 59
5. J.P. Montoya 58
6. J. Trulli 46
7. K. Räikkönen 45
8. T. Sato 34
9. D. Coulthard 24
10. R. Schumacher 25
11. G. Fisichella 22
12. F. Massa 11
13. M. Webber 7
14. O. Panis 6
14. A. Pizzonia 6
16. C. da Matta 3
16. N. Heidfeld 3
16. C. Klien 3
19. T. Glock 2
20. B. Zsolt 1

Csapatok:
1 Ferrari 262 pont
2 BAR 119
3 Renault 105
4 Williams 88
5 McLaren 69
6 Sauber 34
7 Jaguar 10
8 Toyota 9
9 Jordan 5
10 Minardi 1